Sidor

tisdag 4 oktober 2011

Höstmys med en utav sönerna ;)

Några utav mina älsklings höstsysslor är att bjuda hem vänner på en riktigt härlig höstgryta, som har kokat sådär jättelänge i flera timmar med rött vin, vitlök, goda svampar, gul lök, morötter och brynt högrev, sånt där härligt kött som blir sådär trådigt och gott, och sen håller man i några goda små söta syltlökar, låter det koka längre, tänder några fler ljus och skrubbar potatis, häller upp ett glass rött och lyssnar på skön musik….

En sån kväll hade jag här om kvällen och jag bjöd hem en mycket god vän… en mycket speciell god vän, eller snarare ett utav mina ex, men så fick han för sig dan efter att jag inte fick posta honom på bloggen eller skriva hans namn för hans tjej visste inte att han åkte till mig…. Hehe, ja så kan det vara ibland…. Jag trodde verkligen att han sa att han skulle hit… Lite jobbigt (eller mycket) är det när man inte kan vara ärlig, man hamnar ju lite mellan sådär.. Han har väl saknat min mat kanske.. Jag har verkligen en tendens att bli som en mamma för en kille när det har tagit slut emellan oss, haha, jag tillomed åker hem och städar hos ett ex ibland (nämner inga nam) Fast jag tycker om att vara så! Förresten, mitt nya favoritvin heter Valpolicella, underbart gott rödvin, dricker för det mesta rött, sällan vitt, tillomed till sushi och fisk gillar jag att dricka rövin, men ibland på krogen bara, ja då kan jag ta något glas vitt sådär om jag inte orkar bli bakis utav en massa sprit… Drinkar är verkligen inte min grej, om de inte är väldigt fruktiga eller söta, eller om det inte är Mojito förstås, eller en Bloody Mary med Kelly i solen, ååh nu fick jag sommarminnen i huvudet!! Men hösten är så underbar, nu ska jag och Wolf ut på en mysig kvällspromenad, blir nog lite kasta boll också, fast det är mörkt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar