Sidor

måndag 17 augusti 2009

Tiden = inne

Det är måndag, det känns bra. Det känns som om den här måndagen innebär lite att hoppa på, och komma tillbaka till rutinerna igen. Nu ska klockan ställas på kvällarna, nu ska jag upp, och i säng på förbestämda tider. Nu ska jag äta frukost åtta, lunch tolv, och middag sex. Nu ska jag planera mina dagar med rätt och riktig utformad struktur. Nu ska jag inte dricka pepsimax och äta kakor till frukost. Nu ska jag inte ta en Conetto till lunch. Och nu ska jag inte äta chips och dipp till kvällsmat. Jag ska äta nyttig mat och jag ska ge min kropp motion varje dag. Jag ska börja använda min kalender igen, och jag ska inte fördriva tid på onödiga sysslor. Jag ska skaffa mig ett nytt träningskort, och jag ska simma 2000 meter på måndagskvällarna. Jag ska inte shoppa på impuls, och jag ska planera mina inköp väl. Jag ska vara ute i god tid, och jag ska ha bra framförhållning, gällande det mesta. Jag ska koncentrera mig på att uppnå mina mål, jag ska satsa på ett grymt vernissage senare i höst, och jag ska lära mig nya bra saker varje dag. Jag ska bli en lätt fyrkantig människa, och jag ska dricka två liter vatten varje dag. Cyklar jag ska jag använda hjälm. Jag ska spara pengar till en resa, en resa till Paris i höst kanske. Jag ska inte bli ihop med någon kille. Om jag blir kär i någon (som dock aldrig händer) , ska jag tänka mig noga för om jag verkligen ska fortsätta att vara det.
Idag börjar mitt första riktiga keramikpass för hösten, det kliar så i mina fingrar nu. Det rycker i min kropp, och det poppar upp nya idéer i hjärnan. Men jag måste samla mig, jag måste koncentrera mig på en lerklump i taget. För ibland när jag är fullt uppe i skapandevärlden kan jag starta igång för många projekt samtidigt. Det blir lätt kaos i hela verkstaden, och jag springer runt, likt honom, den där besvärande fågeln som är så jobbig mot Kalle Anka på julafton.
Nu siktar jag på en höst, i rutinens och strukturens tecken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar