Sidor

måndag 25 maj 2009

Regnbågar å pärlemorsbad -en härlig del av livet.

Gud vad jag bloggar om keramiken hela tiden, men jag älskar det! Hehe, det känns nästan som om det vore en del av mitt liv nu, ja isf som en väldigt härlig del:) Har iallafall bränt mina regnbågsmuggar första vändan nu, eller andra förresten. Leran måste alltid "skröjbrännas" innan man kan måla något. Så nu ska det bara bli glansigt kritvit inuti dem, och sista finishen på utsidan, så att alla färger förstärks och går ihop snyggare. Sen blev ju pärlemor glassyren himla fin tycker jag, den skiftar så fint. Håller på med en hel servis i den stilen,  och ett sånt kakfat med flera, flera våningar Än så länge kan ni ju kika på några kaffekoppar och en liten sockerskål..
 ..Sockerskål ja. Så kom jag att tänka på Nils Karlsson pyssling, när dom bada i sockerskålen. Det var så mysigt. 

(blixten gör att kopparna ser lite vitare ut än i verkligheten)


2 kommentarer:

  1. Sälj dem på PRIDE i sommar vettja:D Nä, men jätte häftigt Lina. Sen ser jag fram emot kakfatet!!!! Kram Hanna P

    SvaraRadera
  2. Så e det.De andra gör det de vill-själv gör man det man kan!;-)
    -Sån´t talesätt hade man i mina hemmatrakter.

    Gör Du keramik på beställning?

    SvaraRadera