Sidor

söndag 10 maj 2009

Loppis i Vårberg.

Jag och Marika åkte till Vårberg, det ligger typ vid skärholmen. En pytteliten förort, men med en väldigt stor loppmarknad. Hur stor som helst, allt finns och det kommer in en massa nytt varje dag, sen är det öppet varje dag också, perfekt.  
Älskar stora loppisar där man kan gå runt och rota igenom en massa gammal skit för att se om man kan hitta någon härlig gammal pryl, ja något litet fynd sådär. Att hitta något hanns tyvärr inte med. Vi kom lite sent så det skulle snart stänga, de höll på att slå igen och packa ihop. Men vi åkte mest dit idag bara för att kolla om det var bra där, och det var det ju. Så får bli fler besök dit snart. Det är ju skitkul om man hittar gamla möbler som man kan göra om så dom blir jättefina sen, och precis som man vill ha dem. 
Och vet ni en grej till? Jag och Nalle kanske ska flytta till en jättemysig lägenhet på gärdet. Jag hoppas verkligen att det blir så, det vore jättejättekul! Fast jag är nästan 100 på det. Mysigt också att bo i stan ju, sen att ha så nära till fina djurgården är ju superhärligt. Isf blir det i slutet på juni, början på juli. 
Jag vill inte säga för mycket om det än, men vi får se vad som händer:) 
Nu ger jag mig ut på en liten promenad i solen och funderar lite på veckan. 

2 kommentarer:

  1. Kul med flytten, blir det inflytningsfest då? Puss och kram Henric

    SvaraRadera
  2. Hej Henric! Det är inte helt säkert att jag ska flytta än, vi får se.. Men om så kanske det blir en liten fest:) Kram

    SvaraRadera