Sidor

tisdag 5 maj 2009

Dockskåpet.

Mina händer bara jobbar och jobbar, skär ut, trycker till och modellerar. Verkligen kul att göra små, små detaljer i keramiken. Ja, jag håller ju på med ett dockskåp. Fast själva huset ska jag bygga i trä. På badrumsgolvet ska jag lägga mosaik som kakel, i vardagsrummet träpanel som parkett, till fönstren sy gardiner, till golven väva mattor, sen blir det väl tapetsering och målning av väggarna också:) Vill göra allt själv ifrån grunden, in i minsta detalj. Försker också att få en gammaldags stil på hela köret, blir liksom mycket mysigare och roligare så. Ni vet en potta under sägen, järnspis i köket, kakelugnar i hörnen, badkar med lejonfötter, ja allt sånt där härligt. För övrigt går mitt nya sunda liv ganska bra, inget godisbit än iaf. Jag måste bara ha en godisfri månad nu, jag måste faktiskt det. Får ju inte igen mina jeans eller nåt nu... Kul liksom.


Dagens färdigbrända blev sängen till gästrummet, gunghästen och docksängen till barnkammaren, och en liten kruka tulpaner:)

5 kommentarer:

  1. alltså, du är så duktig va. galet duktig.

    SvaraRadera
  2. Åh denna Din, till synes oändliga energi!!Varifrån tar o får den sin näring?Snälla;berätta ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack! Blir jätteglad! Men tänk om jag skulle kunna göra grejer, som du kunde sjunga sarorak!

    Hej H! Jag vet inte, eller den bara finns inom mig. Ibland vill den ut och då gör jag lite möbler bara, hehe.. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Lina, din lilla överlevare.

    Du har en fantastisk konstnärlig ådra och en energi som kan göra den piggaste energiknippet avundsjuk.

    Ta hand om dig, stå på dig och ta ingen skit!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad fint skrivet, tack! Blev lite nyfiken på din anonymitet bara:) Kraaaam!

    SvaraRadera