Sidor

onsdag 20 maj 2009

Just my name:)

Idag är det Lina-dagen. Jag har namsdag. Kom knappt ihåg det själv förens en kär vän skicka mig ett litet sms och gratta:) Tack, sån där gullighet piggar ju alltid upp:) Min mamma har sagt nångång att jag fick namnet efter Lina Sandell, som var en stor psalmskrivare. Pappa sa också nångång att jag fick heta så för att det passade så bra ihop Frida, som min storasyster heter. Googlade mitt namn och läste att i Sverige så finns så det visst bara under 500 kvinnor med namnet Lina, som är under 30 år. Det blev himla populärt under 80-talet när Astrid Lindgren gav namnet till pigan i berättelsen om Emil i Lönneberga:)

4 kommentarer:

  1. Då får man gratulera! Puss och kram Henric

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott gumman=) Hoppas allt är bra med dig. Kramisar Sandra

    SvaraRadera
  3. Hej Lina!!
    Hur är det med dej?
    Jag tänkte bara tipsa dej om att gå in på min nya hemsida: www.jborgvall.se
    Kram på dej
    Julia

    SvaraRadera