Sidor

fredag 3 juli 2015

Vikten på hjärnan.......

Gud asså jag har verkligen fått min vikt lite på hjärnan just nu, dock tur att det finns så mkt mer annat ja 1000 saker som surrar där inne annars hade man väl fått anorexia vid de här laget för allt jag gör går jag så "all in" i.... Nämen jag gick först efter att ha fött D ganska mkt direkt men sen gick jag liksom upp igen.....ja jag gotta väl mig för mkt.... Känner mig såååå flygig och fluffig efter dessa 2 graviditeter asså.....ja som jag bägge gångerna vägde liksom 100 lagom till förlossningen..... Jag behöver absolut inte väga sådär 60-65 som jag gjorde på den här tiden..... (Usch nä var väldigt utseendefixerad då, har släppt den extrema fixeringen totalt idag, men ni vet man vill ju vara fin, känna sig härlig)

Och så ringde min storasyster ikväll men Stefan fick svara för jag var mitt uppe i att klippa honom, hann tyvärr inte ringa tillbaka innan lite ny tröst och sövning och sen blev det så sent men Frida älskar Blondinbellas blogg och Underbara Klara och sådär och brukar ofta ge mig "bloggtips" och "pusch" om ngn skrivit ngt bra så jag surfa runt lite här i sena natten och in på några bloggar (är sååååå fruktansvärt kass på att läsa andras bloggar, men ni vet man hinner ju knappt blogga själv men gick bland annat in på Bellas och hittade hennes senaste inlägg som måste varit de Frida skulle tipsa mig om för att vara snäll för hon vet jag inte trivs riktigt med min kropp just nu, vi prtade om hennes aloe vera produkter här om dan och några andra bloggtips.....hon vill nog jag skulle tänka lite som Bella kring vikten och det vore ju faktiskt skönt för jag har aaaaalltid hållt på och mixtrat med olika dieter och sånt strunt.....jag är inte den som tycker att andra är så tjocka men har ju lite som Bella där att folk pga media som sagt att man är så tjock......finns kommentarer på nätet om mig efter PH och djungelns drottning om hur fet jag är, fläskpaddan, miss piggy, fläskberget, fettot med mer med mer "den nya feta grisen i PH" "hon som är så tjock med regnbågsfärger" osv.....ja hur mkt som helst..... Och i Colombia under PH-inspelningen såg jag ändå ut såhär; 

Ja......ganska så smal faktiskt..och lite väl stora bröst för att vara så smal kanske......ung å dum ;)

Måste tillägga; Låg och läste lite mer på hennes blogg inatt, kunde inte somna om efter matningen och Gud vad hon verkar himla bra, förstår att hon har så många läsare, verkar jättegullig och väldigt go med barnen!! Snäll också verkar hon, ska försöka börja hinna läsa hennes blogg ibland för varje gång jag väl läser den tycker jag bara bra!! Men nu läste jag lite mer och allt var bra!! Kul att vi har barn så tätt bägge, man känner verkligen igen sig i det hon skriver......hennes kille verkar himla snäll med, borde bjuda dem på barn/par/middag i framtiden..

Åter till vikten...... Nä det var inte bara efter jag gjort TV och sånt, jag kallades bland annat för "Heffaklumpen" på ett sommarläger när jag var liten och gick alltid in på toaletten och grät där......de unga killarna menade nog inget sådär jätteilla, det var snälla killar men ändå jag var alltid så ledsen för dedär namnet och hoppades inget annat än att de skulle glömma det tills nästa läger men de gjorde det aldrig.....jag har alltid "skojat" bort och spelat pajas över mina ökennamn, aldrig sagt ifrån och visat att jag blivit ledsen, ja det var väl mitt lilla sätt..... Glömmer aldrig heller hur mormor alltid när vi var små; "Frida är lite smalare än Lina" och "Lina och Karin är inte så smala, inte heller Sofi" (några av mina kusiner) Det har liksom sedan litet barn alltid varit den där "vikthetsen" och jag började nog "banta" redan som 10-åring och fixera mig vid "om man var smal eller inte" Mina bästa barndomsvänner Rebecka och Madde var väldigt smala, jag var också ganska så smal som barn men inte sådär jättesmal, eller kanske inte "smal" men väldigt "normal" egentligen, jo kanske lite mullig i perioder men inte så farligt alls........ Så jag vill så gärna "uppfostra" flickorna på ett väldigt sunt sätt, prat och tänk kring vikt om de börjar undra.....jag vill inte att någon vuxen jämför deras vikt och sånt för jag vet verkligen hur det plågar ett litet barn.... Dock är jag ganska "noga" med Angelines kost, jag vill verkligen inte bidra till någon "mullighet" men inget jag vill att hon ens ska veta vad det är så länge till.....men jag är otroligt bra på att "vara konsekvent" när hon; -meraaaaaaaaaa!!!! Och nu när hon "lärt sig" vad glass är med......men säger liksom nej på ett väldigt "avledande" sätt så hon inte ska förstå att det är ngt i stil med "nej du blir tjock" för jag vill bara att hon ska veta att hon inte får mera för att jag bestämmer och inte varför..... Det gör ont i mig att flickorna redan fortare än vad jag gjorde kommer att lära sig vad "tjock, kalorier, smal, banta" är......och jag vill bara vara en sund hälsosam mamma som serverar nyttig mat, någon glass ibland, precis som mina föräldrar gjorde, de var verkligen "hälsosamma" med lagad mat från grunden och pappa som gärna kunde göra halvfabrikat (men han var ett proffs när stekte fiskpinnarna till exempel och eget mos gjorde han jämt, han höll i tiderna, rutinerna och mamma som lagade ALLT från grunden, Gud vad de komplettera varann där...... Och jag vill vara en mamma som inte pratar så mkt om vikt, och om man "måste" isf om hälsa och välmående om jag skulle behöva puscha eller förklara varför det inte är så bra med massa godis och sånt.....inte massa tjock och fetknoppord och sånt....och framförallt aldrig jämföra barnen!! Jag håller verkligen med Bella att det är hets kring "mammakroppar" iof har jag tyvärr alltid "hetsat" till och från, men tror det ligger en hel del i adhdn med, man gör allt till små projekt och vill skapa saker och ting "perfekt" även kroppen; "wow ja nu banne mig ska vi bli smala, och magrutor och hela baletten" eller "jaaaaa nu ska vi laga massa underbar mat här och 10 desserter" jag vill liksom alltid göra små buffér.......tror jag fått det från mamma med, det skulle vara många många många olika grönsaker, de skulle vara olika köttsorter på grillen och helst korv också, och olika såser, och var det fiskmiddag många tillbehör, en rosa sås extra jag aldrig glömmer till lax.....alltid det lilla extra, eller förresten "extra allt" och det är där jag tror att en sån person som mig måste hitta dedär "lagom" hur trist det än låter, jag hatar att göra saker lagom vad det än kommer till men ibland kan det vara ganska så bra...... Ja, man äter en portion, man gymtränar max 2-3 gånger i veckan, man behöver inte baka 20 kakor, och en grej som Jojjo är väldigt tydlig med och lärt mig mkt är att "Lina, du är helt underbar med alla dessa presenter men det räcker med en tiondel eller bara dig" men det är ju så kuuuul att ge ngn måååånga paket med massa tillbehör, det är kuuuul!! För man vet ju själv hur kul  det är att öppna haha...... Iof är Jojjo otroligt generös själv men ändå.....det är sant när jag kommer med paket till familj och vänner kan det ibland bli lite för många, oj också ärvt från mamma kom jag på......... Gud vad vi är lika egentligen..... 

Nä, såhär behöver man verkligen inte se ut......jag var inte snygg för "skinny" men att hitta dedär lagom och försöka hålla det är mitt mål, men nu vill jag gå ner lite fortare i början så jag får lite motivation!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar