Sidor

lördag 4 juli 2015

Living the dream.....

Bakar inför dopet, lyssnar, läser, grejar och grejar, jo jag målar om mer möbler, inreder färdigt altanen, Stefan är på båttävlig hela helgen, åkte tidigt imorse och överraskade med städerska igår så vi var två här som greja och greja!! Fint är det!! Och så har syrran med fam kommit hit men åkt!! Och så cyklade jag och hämtade Angeline på dagis igår för hon har fått en cykelsits, kuuuul!! Och en jättefin hjälm!! Det var sista dagen idag innan sommarlov, Dagis stänger i 4 veckor idag men hon har varit lite ledig vissa dagar också så inte nu massa tänker; Gud dagis hela juni men Daisy har skrikit bara jag lagt ned henne en sekund den mesta tiden de sista veckorna så jag går mest rubt och runt och guppar med henne när hon inte sover och det stör Angeline sååå mycket ibland......hon blir verkligen less, se. ska vi nog ändå ta lite extra veckor, blir ju Gotland sen i Augusti som vanligt och så ska vi utomlands!! Förra veckan var vi inne på Dubai, Stefan har alltid velat åka dit, men kom på det är för varmt.....nu lutar det mot Italien, Sardinien kanske...men huvudsaken det är ett barnhotell känner vi väl egentligen så kanske Grekland igen eller Turkiet, men också för varmt kanske....Och Gud vad hon älskar poolen hon fick i  helgen!! Och nu ska vi åka till Svavelsööööö med Kjelle som är här och hälsar på!! Och så ska vi baaaada och grilla och så kommer fler vänner på besök, det är sommar och drööööönliv, fatta att man ska bo i skärgårn på heltid, nä jag kan inte fatta!! Vill sova i stugan inatt!! Tänk vad mysigt!! Och visst blir den tropiska verandan fiiiiiin!! Jag är såååå hyperaktiv dessa dar sååå lycklig i solen måste lugna mig lite ska köra biiiiiil snart!! Haha, är fortfarande lite kass men kör ju inte på ngn iaf eller ställer till olyckor!! 

Mooooot Svavelsö och massa gott tar vi med, det blir ej itrim idag, det går inte varje dag!! Oj råkade visst baka en liten paj i veckan med..... Nä så gott har vi lagat och slängt ner, tänk middag igen på nya terassen, den EGNA!!!!! Ska visa sen vad jag lagat för gott och hur jag "lurar" i A grönsaker och "fejkketchup" haha, har sååååååå bra tips!!


 

På tillträdet i onsdags fick säljarna både en pudeltavla och pudeltallrik av mig, de blev så glada, ja de är ju också pudelgalba och har världens finaste svarta mellanpudel lilla Akke!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar