Sidor

onsdag 8 juli 2015

Man ska faktiskt vara tacksam......man ska hålla ihop..

Guuuuud jag har världens mest egnaste tid, helt sjukt!! Hela daaaaaan!! Stefan och barnen drog vid halv 1 till svärmor och ska stanna tills imorgon så jag kan fortsätta fixa med dopet!! Och så håller jag på med keramik, LYX!!!!! Har gjort 10 så fina vaser som ska brännas och glaseras, och ser ni vad vackra bestick jag tillverkar!! Wow åh så fint det blir!! Och så sångövar jag!! Och ikväll ska jag bada läääääänge!!



Ska inte klaga på att jag har en svärmor som tipsar och vill bestämma lite ibland, hon är ju himla snäll!! Fick så dåligt samvete här nu för jag skojade lite med henne tidigare idag och skickade detta sms för att "lätta upp stämningen" om våra tvister vi haft om alla tips, eller tips och tips det har varit nu gör du så annars gör jag det typ, ja men som med gröten, det har känts som om hon bestämt över barnen då hon varit här, trots man sagt emot......men det var inte så smart att skoja så ironiskt kanske för hon blev inte så glad på mig men nu har vi löst det........ja en gång för alla, sa att hon försöker ju sluta nu, och det gör hon verkligen.....så fel det kan bli ibland, jag var ju bara ironisk överdrivande med lite av det hon tipsar om......ja ni vet äldre gillar ju inte våtservetter och sådär....jag har en väldigt snäll bra svärmor, alla har vi våra sidor och man får acceptera varandras olikheter.....jag vill inte lägga någon mera tråkig energi på tjafs med henne..... Jag ska vara tacksam att jag har en svärmor som bryr sig så mycket!! Jag ska kanske lyssna mera på vissa tips.... Jag vill också att Angeline ska lära sig bordsbön egentligen och tacka Gud för maten och inte tvätta för mycket med våtservetter och sådär... Men hon duschar/badar ju flera gånger i veckan och är aldrig röd utav dem..... Men som sagt jag ska vara tacksam för tipsen och ta åt mig av det som känns rätt..... Hon måste ju också få säga sina åsikter också, kan ju bara inte sitta helt tyst.....usch jag är inte lätt ibland.....men nu är allt glömt och förlåtet, vi kastar det i glömskans hav där fiske är förbjudet!!


Snälla Svärmor som bara vill väl, jag förstår också att det inte är så lätt med mig alla gånger, ibland när hon kommer är hela huset kaos, jag ser hur dåligt hon mår av det, men nu känner vi varann utan och innan, jag vet hur hon är och hon vet hur jag är, vi är väldigt olika, men det är ingen fara för vi båda har stora hjärtan och vill varandra väl!! Tack Gud för Berit!! Vi ska vara bästa kompisar framöver!! Jag vill att man håller ihop!! Jag haaaaatar att bråka och grubbla....... Det är så onödigt, så tråkigt.. Jag är jag och hon är hon, tillsammans är vi starka och ännu bättre för barnen med våra olika egenskaper, punkt slut!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar