Sidor

söndag 12 juli 2015

Allt ska lägga klaffa eeeeeeen vecka kvar!!!!

Ja Gud och ugnen är paj, och igår efter vi släpat hem dussintals ägg, kilovis smör, litervis grädde, kopiösa mängder västerbottensost och massa annat insåg jag att när väl barnen sov och jag skurat, tillomed spritat köket och sen ny disktrasa igen (är lite extrem ibland när man håller på med så mkt barnafix hela tiden att innan storbak vill jag vara trygg med kliniskt rent) ja då insåg jag att jag hade jag glömt mjöööööööööölet, typiskt mig!! Sen inget öppet, plinga hos grannar ingen hemma, fick sen uppgooglat ja de finns en statiol så cykla dit (tog ett glas rosé så kunde ej köra och Stefan är på golf i Skåne) men så var det stääääängt, det var visst en annan mack..... Så jag cyklade runt runt och hittade en mjölräddare på en trädgårdsfest mitt i natta, heeeeeelt underbara som gäääääärna låna ut, slängde guldpengar och några silver jag skramla ihop, ja man vill ju betala för sig när någon är så snäll fast de sa neeeeej!!!! Såååååå snälla!! Så jag fick mitt mjöl i natta, Berit skratta ihjäl sig när jag kom hem, haha, påsen fick åka på cykelsitsen!! Var som att hämta en påse kokain från en fest men lovar det var kungsörnen, så kul ska vi inte ha på dopet, det räcker med giftet i de rosa glasen ;) Men så funkar ju helt plötsligt inte ugnen!!!! Jag får dra till stugan och baka sen då!! Har ju tryckt ut nästan alla formar skal och vispat ägg grädde och sådär...... Hmm...hur ska jag frakta, oj ingen aning, men hittar en lösning, nä nu sover D och A och farmor gick till lekplatsen så måste skynda mig att göra klart dopprogrammen till kyrkan!! För snart vaknar dopflickan och ska guuuuuppigupppas!! Sen kommer Anita och Harry då ska jag ha sångplanering för han är den mest talangfulla pianisten som finns!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar