Sidor

tisdag 7 juli 2015

Stääääääädat!!

Åh Gud vad underbart, hemmet är renare än någonsin, var totalt uppånerpåvänt igen efter helgen så Stefan fick åka ut med barnen på nån kul utflykt och så kom underbara Tina hit och hjälpte mig!! Sååå himla snällt och vilken hejare på struktur asså, ojojoj...... Hon är verkligen till för sitt jobb som "strukturkvinna" Det var ett tag sedan vi sågs så jag hade kaosat ihop det lite men hon tycker jag håller en helt annan grundordning än innan och tror jag kan få det riktigt ordningsamt själv snart!! Ååååååh jag älskar när det luktar medel i hela huset och nu har jag tänt cocosdoftljus!! Asså Gud jag njuter så av ordning och reda, jag kan helt plötsligt tänka klart........ Ja nu blev det lite "städbloggen" igen, haha..... Men städning det är allt för underbart det!! Iaf när det är klart ;) 



Nu nu ska jag fortsätta njuta av lugnet innan barnen kommer instormandes, en kanske gallskriker och en kanske röjer ner, drar i allt, svingar sig i gardiner, häller ut all nalles mat och vatten, men jag tycker inte om att "vara på" Angeline hela tiden, så vida hon inte gör massa farliga saker vet jag själv hur segt det var när vuxna var på mig i ett, nä usch..... Och torka sådär frenetiskt 10 gånger rubt munnen medans hon äter har jag också satt stopp för, hon blir ju galen tösa, men nu lyssnar min svärmor till exempel lite mera på min "uppfostran" och respekterar mera, det är underbart att vi pratat ut....hon ville gärna bestämma allt innan, om jag till exempel bredde en macka till Angeline kunde hon tre gånger säga emot; -nej, hon ska ha gröt nu....så pallade man till slut inte att säga emot och när gröten var uppäten; -Nu får hon ta smörgåsen om hon vill.. Haha, man blir ju helt galen men de vill ju bara väl, ja det får man ju inte glömma och det känns lite som om svärmödrar typ gör detta lite "omedvetet" de menar inget illa.....men det är viktigt för mammarollen tror jag att man inte blir emotsagd för mycket om för många saker, asså jag går nästan bara på min "intuition" vad det gäller barnen och har nog aldrig öppnat en föräldratidning eller bok......kan däremot rådfråga på BVC ibland sådär om man undrar ngt.. Och Stefan tror inte heller på alla barn "stöpta i samma form" Alla gör ju olika.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar