Sidor

fredag 16 juli 2010

Sigtuna - I think I´m a little bit in love with you.

Vilken fantastiskt fin förmiddag vi haft i Sigtuna! Verkligen fin! Vi snackade kommande grejer för mig inom min kreativitet, och han tror verkligen så mycket på mig, mina idéer (som tex mitt framtida företag "Det perfekta barnrummet" och mina mera kommande verk, skulpturer och min känsla för färg och form så det känns väldigt roligt måste jag säga! Jag blev helt överröst med beröm när jag berättade om allt jag ville skapa, göra och hade planer på, och han som länge inom branschen säger att han aldrig träffat på någon liknande, hahaha.... Tyvärr har jag svårt att ta in allt men han gör mig faktiskt riktigt glad! Solen lös, och Sigtuna är verkligen ett ljuvligt litet pittoreskt samhälle. Vi åt god lunch och fikade på världens mysigaste café Tant brun som ni bara måste besöka om ni åker förbi! Med all respekt för människor som inte vill finnas offentligt på nätet får ni tyvärr inte se min nya "colorandshapecoach" än, men säkerligen vid senare tillfälle som tex mina kommande vernissager.


Sigtuna -så himla mysigt när en kommun är så liten så det bara blir små gränder!
Och guuuuuud vilka söta djur jag hitta i en utav de underbara sigtunabutikerna:)

Ett så underbart litet smultronställe detta café, liksom på en liten innergård och blåbärspajen med vaniljsås var gudomlig! Stämningen och sommaren som en liten dröm där inne på den gammeldagsa rosengården och alla servitriser klädda som tant brun:) Så himla gulligt, lovely, lovely!!

Mmmmmmm....

Jaja, staterna och alla fina platser i världen, men Sverige mitt älskade land- Jag är din!
Jag ääääälskar verkligen Sverige, men nu måste jag skynda mig lite, har lite att fixa med, sen hoppa in i duschen, slänga på mig mascaran, lite härliga kläder och in emot stan för att träffa vackra vackra vänner! Och några utav de jag ska träffa ikväll (Johanna och Dessi) var verkligen såååå längesen nu!
Strandbryggan -Here we go again!

3 kommentarer:

  1. Så det är inte så att du är kär i konstmannen då?

    SvaraRadera
  2. Jag brukade alltid fika på tant Brun som barn med min farmor, men då var det mycket mindre.

    SvaraRadera
  3. Ännu ett smultronställe. Vad blir det nästa gång?
    Är det samma kille? Du är väl inte kär Lina?

    SvaraRadera