Sidor

tisdag 2 juni 2015

Sådär gammaldags på riktigt mysigt så äkta, fint, åh livet.....

Men oh så, ja oj veckan hoppa hage, ja nästan över en ruta som igår, ja här i allt fullt sjå med blöjorna, sångerna, jollret, badandet, leken, och solen lyser himlen är blå!! Händer så mycket hela tiden, karusellen på snabbaste fart!! Hemmet mera välstädat än någonsin, wow asså så fint jag håller det här!! Men så snabbt allt går, turbofart, hinner mindre än minst, men hinner så mycket ändå!! Men ibland hinner man knappt få in frukosten i kylen innan det lika gärna är tid för lunch haha....och då kan man steka sina lunchägg i mjukt Bregott perfekt!! Lisbet skämmer bort som vanligt med ljuvliga ting, ja alltid sådär gammaldags och äkta, så mysigt så vackert..... Hon stickar till töserna i parti och minut, hennes liv måste också snurra på i en väldig fart!! Och se så söta presenter hon alltid hittar, se kattkylskåpsmanterna!! åååhhh..... se besticken, pennburken...den lilla korgen....de lilla docktäcket..



Och nu när hela matsalen är uppröjd är det sånt underbart lugn, sånt ljus sån frid här inne, inte ens Angelines trots känns av haha..... Och på tal om gammaldags och sådär mysigt äkta sparar jag och i alla tider gjort med alla fina kort man får i en gammal ljuvlig burk.... Pirkko är typiskt också en sån där person som är sådär, ja sådär på gammaldags sätt så på riktigt, här är några av mina favoritkort....


Och Anita och Harry skriver alltid så underbara små verser.....

Mamma är också en helt fantastisk person på att skicka underbara kort, och Beritoch den där söta nallen till Angeline har jag alltid älskat, den är liksom mjuk!! Från Angelines babysshower från Malin..

I katten och hjärtat står de finaste ord jag fått av Stefan..... Och se Kerstins stickkort, det är bara såååå, ja heeeelt otroligt!!

Äsch ni ser jag kan inte välja......det ligger trvat i burken..... och alla så speciella på sina olika små sätt, tanken, orden.....bilderna....

Och allt underbart mysigt Frida alltid skickat genom åren vill man för alltid spara.... Och nu skickar hon så otroligt mysiga små saker till Angeline också, till påsk fick hon till exempel små grön hon skulle odla och så har hon fått små mini-frukter gamla i papper att hänga upp!! Och alla Fridas presenter så mysigt äkta.... Så så himla fina.....

Sen är pappa också en som alltid varit sådär snäll och underbar med kort.....likaså Maj, och mormor och morfar har skickat många fina.... Och Gudrun och Lars.... Åh....

Men Angelines dopkortslåda har vi inte ens tid att tala om..... Inte just nu iaf.... Ja ni ser, heeeeelt fantastiska.....det ena sötare, roligare vackrare än det andra....alla helt otroliga på sina egna små sätt....

Nä, nu måste jag greja vidare här!! Daisy vaknar snart och farmor kommer på besök!! Och på fredag kommer mamma!! Vilken vecka!! Och vår arkitekt asså ojojoj, guuuud nä jag hinner inte ens gå in på det, men förstå detta fyrverkeri i min hjärna när vi hittat en arkitekt som är som han asså, ojojoj, ja jag ska berätta.......sen......ojojoj....han är helt otrolig.....nä så måste gå, tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar