Sidor

onsdag 3 juni 2015

Finaste morsdagsuppvaktningen......

Ja men på tal om presenter och kort och allt sånt där måste jag ju säga att i söndags var ju bara såååå mysigt!! Fick ett så fint smycke av Stefan med barnens namn i, rosa rosor, världens finaste frukost, och hade världens mysigaste familjedag i parker och sånt och sen på kvällen hade Daisy och Angeline barnvakt för första gången i några timmar, eller inte Angeline men Daisy...... Jag var lite sådär först att hmmm.....om hon sätter igång att få för sig och skrika efter mig tar vid med henne på middan (Stefan ville egentligen boka ngnstans i stan) men eftersom Jocke och Jelena bor på Lidingö så passade det ju jättebra att äta där ute på en restaurang nära och då så nära dit om hon skulle börja greja...... För det ät just på kvällar och eftermiddagar hon blir som ja sådär väldigt babyaktig, man ska guppa och greja ja ni vet...... Och Guuuuud vad skönt det är att äta ostressat ibland, och bara ta emot lyckliga mms på barnen, vilken njutning!! 

Jocke och Jelena är så otroligt underbara med barn så de hade varit så nöjda och lyckliga så!! Ja, heeeela tiden!! Så var vi tillbaka hos dem runt 8 så Angeline somnade redan i bilen, men vaknade knappt av att vi lyfte över henne, fattar inte hur djupt de kan sova ibland asså....haha..... Tack Stefan för en underbar dag!! 


Dehär ljuvliga kopparna fick jag utav Stefan här om veckan med, såååå fina!! Asså så otroligt gulligt av honom, så himla personligt...... Men min hjärna är ju liksom helt jätteknäpp och börjar fantisera ihop massa konstiga grejer när det händer mig något sådär väldigt personligt i present eller komplimangsväg.......tror jag tänkte 1000 snurriga historier om dedär kopparna.......och om varför jag gick dem....och hur han kom på att köpa dem..ja, när han bara köpte dem helt enkelt för de var fina..... Men jag är så sjuuuukt jobbig ibland, vill ha reda på hela "händelseförloppet"  från i vilket ögonblick han såg dem, vad han tänkte och ja tills han köpte dem..... Jag målar upp små världar, och han med sin trygga norrländska bara; "jag bara köpte dem för de passa dig" och min skalle vill bara veeeeeeta; Näär?! Var?! Huuur?! På vilket sätt?! Vad kände du?! Hahaha..... 

Är lite inne i en ljusblå period också ibland, och just då med så vilket sammanträffande..... När han kom hem med dem gick jag runt i en ljusblå favotröja och hade suttit och klistrat och knutit ljusblårosetter.....och lyssnat på Himlen är oskyldigt blå med Ted Gärdestad för att kanske sjunga den på dopet......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar