Sidor

torsdag 4 juni 2015

Och så vill man ju hinna mitt i allt lära in You raise me up på trumpet till dopet också.......

Nu är man lite "asspig"'här igen :) Har under hela mitt liv varit lite fixerad vid guldblåsinstrument.......speciellt trumpet.. Saxofon är inte dumt de heller men trumpetsolon åh verkligen något bland det härligaste som finns!! Så glatt, vackert, skojigt men också liksom djupt..... Och när vi ska ut på djupa vattnet, ja nu med dopbåten vore det himla härligt om jag hann öva in denna ljuvliga låt!! Sååå vacker på trumpet!! Jag kom över en en gång, längesen jag rotade fram den nu, inte det fräschaste ljudet om jag minns rätt, kostade bara några hindra på second hand så lite skruttig ljudet där efter men tror de var ganska bra......ska se om den är hos Knytte tro, tror nämligen den är där!! Såååå vackert instrument asså!! Och denna låt, helt underbar!! Håll med!! Vilken orkester vi ska ha i lusthuset sen barnen med börjar spela!! Skulle vilja ha Angeline på harpa men vet inte riktigt om det är hennes stil......och Daisy på fiol..... Efraim på flygel Stefan på Cello!! Men vi får börja med trumpeten, en liten trudelutt borde man väl hinna öva in till dopet iaf!! Kolla detta klipp men gick inte att lägga in från mobilen, öppnar datorn så sällan nu för tiden......den hinner damma igen emellanåt :) Men nu håller vi på med kontoret så ska ha den mera uppfälld då, är ju så mkt bättre lättare härligare allt än denna lilla skärm till allt, man sitter ju tillomed ibland med stora ritningar från arkitekten med mobilen, zoomar in och grejar, tänker, drömmer men så mkt härligare med datorns skärm och speciellt papper/bilder/ritningar att hålla i handen, Stefan är likadan vill också kunna "hålla i det" så har skaffat pärmar och sånt himla bra!! Skrivaren kommer gå vaaaaaarm!!!!! När det finns tid vill säga :))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar