Sidor

onsdag 17 juni 2015

Jag grejar och grejar och grejar och grejar........

Varje minut det grejas för fullt...... Det är som ett tåg som inte har någon ändstation, bara massa nya stationer, ett nytt stop för lite mera grejande sen tuffar tåget vidare igen, man vill bara dra upp tågfönstren och inte höra ångloket, man vill bara ta fram nya numret av gods och gårdar, hälla upp rosé, drömma om slott...... Men tidningarna förblir oöppnade, håret ruffsigt, maten i kylen gammal för den hinns inte ätas upp..... Och när Daisy somnar virrar jag runt i ett hav av 1000 saker, massa roliga och så har vi några..... Prioriteringen i hjärnan är så svår...... Och om jag börjar torka bänkarna råkar det ligga ett reklamblad där....genast släpper jag disktrasan som en bortskämd tonåring.......men det är inget aktivt val, allt handlar om impulser....... Jag svävar iväg i drömmar & grubblerier och så blev det inget "nödvändigt" gjort den dagen heller och så går man runt och känner sig lite kass sådär men ibland himla bra och glad.... När strukturkvinnan är här händer det dock massor hon får mig att gå från början till slutet - målet!! Men jag virrar runt........ Påbörjar...... Avslutar inte.... Inte ens en sån lätt grej som en diskmaskin om jag inte bara tänker stenhårt i skallen och tvingar mig -diskmaskinen diskmaskinen diskmaskinen diskmaskinen-i med tabletterna sätt på!!!! 

Förresten båtresorna i helgen var jättehärliga, tillomed glömt att slänga in bilderna här som jag tänkt i några dar.......glömmer mkt.........för mkt i skallen......men vi mår bra!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar