Sidor

måndag 29 juni 2015

Åh Gud måndag måndag!!

Livet rullar rullskridskor, tid och rum glöms bort, även blogg, hoppsan måndag och bara 3 veckor till dopet, alltså 3 veckor på mig att bli smal och att fixa allt, sångerna, dekorationerna, maten, tårtan, transporterna, underhållningen, rubbet!! Lillsessan ska ju döpas på Drottningholm ja fint skarre va vettu i denna adliga familj, haha, nä men på riktigt utan att ljuga som Pippi så hela tungan svartnar är jag faktiskt adlig från Canada i botten, morfar har någon söderhavskung eller något sånt som hette Roy, någonslags kusin som är adlig på ngt fint sätt, tillhör ngt stort slott på hans pappas sida, hans mamma var zigenare, hon som hette Signe som jag fick heta efter henne, om nu inte detta är mammas vilda fantasier haha.......men skulle inte ha ont av lite zigenarblod, de var ju mycket för både cirkus, spets, guld och färg, jag måste ha massor sånt blod blandat med massa blått, åh Gud släktforskning vore kul!! Nä, men nu ska jag inte snöa in på annat här nä för dessa 3 veckor ska jag tränaaaaaa, började hos Stefans personliga tränare förra veckan hon verkar grym, riktigt stadig tjej, tillomed fru har hon, kan det bli rejälare!!? Och så ska jag planera dopet i pauserna, så Daisy sov för Gudskull mycket dessa 3 veckor annars blir det inget dop, haha..... På onsdag har vi tillträde också heeeelt underbart, ohoj vi borde fira då!! Wow!!

Annars har vi gjort massa skoj och mysigt, måste säga att jag tycker inte småbarnslivet är alls så himla sådär jobbigt, okej ibland såklart lite segt med lite sömn, massa massa tvätt och städ och sånt, sällan "egentid" men äsch det är inte tid för det nu, jag är inte alls i behov av egentid till att lyxa mig och sånt med spa och äta utan barn och shoppa själv och sånt utan vagn, tröst och blöjbyten och så vidare men det vore kul att ha lite mera kreativ tid ibland, jag prioriterar verkstan och skapandet före allt annat nu för just där är det så svårt att få tiden.......men men den kommer!! Som kreativ kan man bara bli helt frustrerad ibland om man inte får skapa det man vill för man går in i det så, jag får ständigt "ta mig i kragen" nä, nu är det bara att vika här, eller nu är det bara att städa klart, jag kan inte sätta mig och skapa varje gång de sover........men ska inte säga något egentligen för Stefan säger varje gång jag städar och virrar runt; men ta städerskorna, ta hit nannyn!! Men har kommit in i någonslags "nej, om vi tar hit städerskor och nannys ryker saker från bygget" liksom en nanny och städdag = takrosetter och lite mera stuckatur........haha..men det vart verkligen på tiden för mig att bli lite mera ekonomisk.......






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar