Sidor

måndag 22 juni 2015

Projekt; Sålla och prioritera projekt!!

Asså Gud ibland blir jag tokig på mig själv.....är nere i källaren och röjer och inser sådär lite haövsorgligt som jag gör ibland när saker och ting blir för uppenbart som här där jag i ett hörn spikar på en dockteater i ett annat massa inplastad keramik som ska bli olika saker, vissa saker har jag tillomed hunnit glömma, ett annat hörn en hel hööööög med mindmaps till olika idéer, ett block breve med ritningar av olika maskiner jag tänkt bygga (men en är sjukt bra kommer bli stoooor) ett annat hörn massa halvmålade dukar jag tröttnat på för att börja på en ny tavla, en påse med tyger och massa annat strunt i för påbörjade syprojekt......en gammal låda med massa pyssel, en annan kläder jag tänkt göra om, en påse här och där med färgburkar jag inte ens öppnat, en påse med fejkmarmorplast jag skulle klistra på nattygsborden, en burk med gamla knappar jag fått av en jag tänkte sy en knapptavla med massa frukter och grönsaker till Angeline, en låda fina pärlor till en babymobil jag tänkte tillverka i stan, en stor bunt skisser och klipp och klisteridéer till ett "födelsedagskortsföretag" jag tänkte starta, en påse med garn och virknålar med ett babyöverkast jag började med när Angeline låg i magen, utskrivna foton i en kartong till ett kollage jag tänkte göra........... Nä jag måste rensa, sålla, tänka även över alla dessa projekt............måste prioritera, men jag hinner nog glömma även den prioriteringen innan nästa poppar upp i huvudet som popupfönster.............


Har för övrigt helt snöat in på exotiska blommor till mitt härliga "tropisk veranda projekt" sitter och kollar bilder på dem på kvällarna, så himla häftigt med exotiska blommor vilken Gud vi har.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar