Sidor

tisdag 9 juni 2015

Älskade lilla älsklings älskling.....

Gud vad man älskar henne.......vilken underbar avslutning på dagis.......älskar föräldrarna , älskar arkitekten, hans fru.....cyklade runt ikväll i kvarteret efter lite mera ogräsrensning, ja den lilla ängen med utblommande maskrosor kanske inte är så himla fin där nästan in i grannens tomt........men där cyklade man ätandes på ett äpple i gummistövlar, champagneleverans till Anna-Mona på pakethållaren, kycklinglårfiléerna måste tappa lite mera fett känner jag men jag kände mig så fri, tjock men fri, 10-20 kilo skulle inte skada, men så kände jag mig nästan hemma på ett nytt ställe till i detta avlånga land...... Känt mig hemma i Herrljunga i Täby, i Enköping nästan i Nacka Jarlaberg, i Vasastan där Angeline föddes och nu lilla Daisy här.. 


För övrigt kändes det kanske lite "ojdå" när en mamma sa på avslutningen idag sa att; "låta dagisbarn sjunga och dansa till låtar av deltagare från paradise hotel..... Förstår inte fröknarna hur farligt det är för barn.....har de inte barn själva... Ja, lilla Angeline har ju både en gudfar och mamma som varit med där, hehe, jo men det var lite kul, fast jag orka inte säga ngt, det var så många barn som behövde den uppmärksamheten mer än mig......haha...hon skulle väl sätta picknicken i halsen...men det är kul ibland livet när verkligheter blir sådär rakt på......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar