Sidor

tisdag 10 januari 2012

Som en glad pudel!


Go kväll alla fina ni! Målade till sådär 3 inatt, till boken också, medans jag minns.... så mycket som är borta, och letat och letat efter fler skisser på mina små påhittade djur, men mycket finns i huvudet, det flyger papper, penslar och pennor överallt här, och grundmålar och grejer med möblerna, och lite grundmotiv, men oh så jag snurrat in mig nu, huvudet helt virrigt, vet kanppt vad jag skriver, allt sådär ni på en gång ni vet, och så tvättar jag lite tvätt, idag är lite en sån dag lite av varje, men mina sådana dagar blir nog för mycket av allt tror jag, fast så är det ju jämt, svårt med balansen där :) Jag vet inte, känner mig helt full också, fast utan alkohol då, inspiration, fast för mycket, så det går åt andra hållet, typ dyngrak av idéer i skallen så man ja, redlös på något konstigt sätt, faktiskt lite halv jobbigt, svårt sätt, helt disträ ibland, måste till tvättmaskinen men kan inte gå från penseln, och samtidigt målar den bara samma färg nu, samma låda, fastnat, eller fastnat,  jag vet inte, känns som jag har varit överallt och ingenstans idag, men bara hemma, inte gått ut, skrivit ihop en intervju för nattstad och hade en annan skojig telefonintervju, blev nöjd med vad jag skrev och sa, känns bra, skrattade mycket, på lördag ska jag på lite plåtning förresten, blir skoj, berättar sen, kul grej! förlåt men så rörig nu, måste tvätta klart, svara missade samtal, ja dels det...
Annars drömmer jag om en riktigt gammal sekretär nu också, eller det har jag väl alltid gjort, fast inte hunnit eller har plats för, men nu spanas det ändå för fullt på blocket och sånt, vill hitta en riktigt fin att måla om, med många små jättevackra lådor, en riktigt antik en, göra riktigt riktigt superfin! Mintgrön, turkos eller ljusgul vore fint, eller att man målar den i olika fina färger, en sekretär är nog något utav det finaste som man kan ha i möbelväg, åh vad fina de är! Sen ska den stå i sovrummet, i mitt villa villekulla...ja, där kan jag sitta och skriva och rita, fler böcker och långa långa kärleksbrev som aldrig tar slut till den där helt och hållet ouppnåeliga och smått tröga mannen på Gärdet ;) ja, som inte ens fattat att jag är kär i honom!! oh, han är den finaste som finns, den bästa och snällaste i hela världen det är han, och han ska allt få se på mitt vernissage i vår att jag kan måla alla kattdjur som finns och mängder med glada hundar, så han alltid vill ha dem på väggarna så han måste ta mig på köpet, han älskar hundar och kattdjur, han är typ lite fixerad tror jag, som mig, helt sick, helt lovely!! Oh, vad snygg han är då, shit vad snygg han är!! Oh, nu vill jag bara dra dit, borra upp mig i hans famn som en glad pudel, kyssa honom så han glömmer hela världen, den smeker honom bara med vaniljdoftande tussar, oh så mjukt, och så proppar jag in ett prasslande godispapper i ena örat så han bara hör hälften om vad som kommer från min jobbiga mun som pratar jättesnabbt alltid med honom för jag samtidigt är så blyg....men det är nog förbjudet att åka dit och jag skulle aldrig våga fråga..
Oj, vad det smattrat här nu, min nya dator är igång, tror jag skrivit detta inlägg på en minut, haha inga punkter inga versaler, idag är ingen sån dag, idag är allt snurr i dus och sus, hurra jag är glad! Får passa på så länge det varar! Ska probba hela munnen full med kolor nu och springa ner till tvättmaskinerna! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar