Sidor

måndag 30 januari 2012

Blir less på vissa människor asså....


Jag är jättedålig på att läsa och följa bloggar, har tyvärr för lite tid till det, och är för upptagen med annat, men idag "hände" visst något i bloggvärlden som som tillomed syntes i vänners statusuppdateringar med mer.... Och det är så jäkla sjukt, (nu svär jag tillomed som jag aldrig brukar göra) för det som "hände" var alls inget som jag tycker man kan kalla för en "händelse" egentligen, det var bara så sorgligt, tragiskt och väldigt dumt! Blondinbella la upp några jättefina bilder bara. Bilder från en underbar krysssemester i Bahamas, läckra härliga soliga bikinibilder på söta Bella i karibiska havet. Men tror ni inte avundsjuka, korkade och elaka människor bombar henne med kommentarer (ja över 700) om att hon ser ohälsosam och tjock ut, att det inte är sunt att se ut sådär och blablabla!!!
Ja, den ena kommentaren värre än den andra, men också många snälla måste jag tillägga. Några människor med lite vett! Nä, jag tycker bara detta är så hemskt att det ska bli en sån jättegrej om vikt hela tiden, vet att jag själv kan skriva om det ibland, dock väldigt sällen, men det är ju typ att jag ska sluta äta så mycket sötsaker ett tag och börja träna lite mer på rutin igen, eller en liten flipp sådär att nä nu ska jag bli jättetränad, ja sånt som vi nästan alla kvinnor tänker på.... Men jag måste säga att jag är jättejättejätteglad att jag inte är lika viktfixerad längre och att jag kan äta en eller två eller tre kexchoklad utan att ens tänka på att det kanske inte är så jättenyttigt, och att jag gärna äter tre eller fem cupcakes efter varann om jag liksom bara känner för det, ja utan att blinka, och att jag ibland går ut både fredag och lördag utan att ha ett endaste skvatt dåligt samvete för kalorier ifrån några söta drinkar eller lite för mycket vin och skumpa!
 
Jag har så mycket viktigare saker att tänka på än kalorier idag, och det är faktiskt rena befrielsen! Jag vet att jag aldrig går upp och blir sådär jättetjock, eller det skulle jag nog också kunna bli förresten, men brukar alltid stanna av om jag närmar mig 75 sådär, jag vet att jag pendlar lite mellan 65 och 73 hela tiden i mitt liv, beroende på hur jag mår och vad jag gör, några månader hit och dit ibland och i längre perioder, ibland vill jag bli lite smalare och då tränar jag lite mer och äter nyttigare, men ibland är det bara det sista jag hinner och har lust att tänka på.. Så tror jag Bella fungerar också, hon njuter av livet och är så trygg i sig själv att hon inte bryr sig om något konstigt ideal, ja något sådär jätteknasigt som om att alla ska se ut som victoriasecretmodeller.... Det är däremot ohälsosamt, alla har ju inte den grundkroppen! Hon vet om att hon är jättevacker, har en fin kurvig kropp som hon stolt visar upp!! Och om ni inte visste det fick jag så mycket skitsnack om just min vikt efter paradise hotel, många skrev kommentarer och berättade för mig hur tjock och fet jag var, att de inte fattade hur de kunde släppa in en sådan tjockis i paradise hotel, för ska inte alla vara smala och fina där?! Bara väntar på responsen efter att första avsnittet av Djungelns Drottning kommer att sändas här i vår! ;) 
Kan vi inte bara släppa detta med allt tjat om vikt bara, kan vi inte gå vidare?! Okej, absolut, man kan börja diskutera om någon ser ohälsosam ut på rikitgt, om det är en hälsorisk på rikitgt, men inte om någon bara är lite mera kvinnlig!! Hallå, det är 2012!! Kan man inte bara få se ut hur man vill, må bra och ta en till cocosboll och skratta lite, utan att hålla på hela tiden!!? Och tjejer, jag vet massor med snubbar som sa till mig när jag var för smal att det inte var snyggt!  Att jag var snyggare med lite mera former.. Ja, vi är väl ändå kvinnor!! 
 
Lånar en bild från Bella och tycker att Du har en jättefin, helt normalt hälsosam och vacker kvinnokropp!
.

Och här är jag dagen efter jag lämnade Paradise. Fläskpadda, fet gris, tjockis, fetto, tjocksmock var bara några utav orden jag läste i kommentarer till mig och runt om lite här och var på nätet kunde man läsa om hur tjock och fet jag var, helt sick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar