Sidor

lördag 13 november 2010

Som Madicken med hjärnskakning.

Ja, så känns det nu. Ni vet när Madicken skulle på skolresa, som hon hade sett fram emot så, men hade hjärnskakning och grät; "där gick tåget. Som jag ikväll. För jag klarar tyvärr inte att komma iväg på Håkans konsert, det bara funkar inte, jag är för ledsen, svag, är för knäckt, är som allt ledsamt man kan vara. Jag vill inget hellre än att se honom ikväll, fina Håkan Hellström på scen, men jag blir hemma, hemma gråtandes här i sängen som ändå börjar kännas mer som en vardaglig grej. Men ni ska veta det mina älskade vänner att allt ni gör för mig värmer så, alla sms, samtal, stöd, tid, all kärlek och medförståelse ni hela tiden skänker mig stärker mig ändå, fast allt känns hopplöst nu. Ja, helt hopplöst, jag har nog aldrig varit såhär förtvivlad i hela mitt liv. Nä, aldrig. Och jag menar inte; tyck synd om mig, jag bara säger hur det känns. Vad ska jag göraaaaa? Och till er som undrar om beskedet, eller om jag är sjuk så nä, det är lite andra saker. Men just nu är det för känsligt att berätta om.

31 kommentarer:

  1. Uscha! :( Hoppas du mår bättre snart sötnos!

    SvaraRadera
  2. Lina lilla Lina. Jag känner inte dig men följer din blogg slaviskt. Vet ingen annan människa men den energin och glädjen som du verkar bära på. Du är en unik person och jag vill lova att med din energi och kraft som inte finns där nu ändå kommer få allt lösa sig. Kram Rebecca

    SvaraRadera
  3. Det gör lika ont i mig varje gång jag ser dig gråta i ett inlägg? Men jag kan inget annat än undra, lilla gumman, vad har hänt?

    SvaraRadera
  4. lilla lina då :( jag hoppas att det ordnar sej och att du får må bättre. du om någon människa förtjänar att skratta, va glad och känna lycka.

    kärlek till dej.

    SvaraRadera
  5. OMG. Vad har hänt då? Olyckligt kär?

    SvaraRadera
  6. Bilden ger mig rysningar.
    Du får inte vara ledsen.
    Du får inte bli utsatt för saker.
    Du får inte gråta!

    Victora

    SvaraRadera
  7. Skickar en stor kram från Norrland.

    Niklas

    SvaraRadera
  8. Är det någon som gjort dig illa Lina???

    SvaraRadera
  9. I mina ögon är du den Lina som hojtar: Hej hej kom kom! Skrattar och pratar högt! Sprider glädje och lycka omkring dig! Vågar bjuda på sig själv! Får andra att vika sig dubbla av skratt, och är sig själv rakt igenom! Puss och kram från En före detta PH-tittare, slutade titta när du åkte.
    Du kommer igen, och du behöver inte berätta allt på en öppen blogg! Lång kram till dig Fina Lina. Olivia

    SvaraRadera
  10. Puss fina, det blir snart bättre igen!

    SvaraRadera
  11. Vill först tacka er alla för detta fantastiska stöd och alla vackra ord. Det värmer så ska ni veta. Jag är inte olyckligt kär, och det är heller ingen som gjort mig illa. Var inte oroliga! Jag har heller ingen sjukdom och kommer inte att dö. Jag vill absolut inte tynga ner er med mitt mående men just nu är det oerhört tufft. Jag hoppas, eller kanske vet, och kan nästan lova att ni kommer få se mig igen lika sprudlande glad och allt dedär fina som du skriver Olivia! Jag lovar att kämpa på! Kraaaam Lina

    SvaraRadera
  12. Du ska se att det här kommer bli bra Lina. Du är en optimistisk själ ut i fingerspetsarna! Tänk bara på vilken tidsoptimist du var när du jobbade hos oss! Ring ikväll, imorgon när du vill och kan. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Lina Hellqvist får inte gråta!!!!!!!

    SvaraRadera
  14. Du är den finaste människa jag sett på tv. //Patrik

    SvaraRadera
  15. Hur mår du idag Lina? Puss Helene

    SvaraRadera
  16. Det borde finnas lagar som säger att sådana som dig inte får råka ut för saker! Kram Daniel

    SvaraRadera
  17. Även om detta är ett olyckligt kapitel i ditt liv, kommer du snart bläddra några sidor till och komma till ett lyckligt. Res dig upp! Det är du bra på, det har du bevisat många gånger!
    Ring när du vill. Kram Ulle

    SvaraRadera
  18. http://www.youtube.com/watch?v=13GD78Bmo8s

    SvaraRadera
  19. **Skickar värmande kramar**

    SvaraRadera
  20. Du är världens finaste tjej!

    SvaraRadera
  21. Hej Lina! du känner säkert inte igen mig men kom du ihåg när du träffade mig och min kompis Lotta på Nordstans hållplats i Göteborg, så tog du en bild på dig mig och henne! Remember? :D kommentera gärna svar på min blogg om du har tid, tänkte mest på bilden vi skulle vilja ha den! ha det bra!

    SvaraRadera
  22. you are the most beautifull girl in the world.donot be sorry.

    SvaraRadera
  23. TYCK SYND OM MIG TYCK SYND OM MIG TYCK SYND OM MIG FÖR JAG HETER LINA OCH TYCKER SYND OM MIG SJÄLV!!!!!

    SvaraRadera
  24. Det sista jag gör är att tycka synd om mig själv just nu även om det är tufft, jag brukar inte ha sådana tycka synd om mig själv känslor, då blir det mera åt andra hållet att jag ogillar mig själv. Sen till till som vill ha bilden, ska kolla upp detta och kommer ihåg det gör jag:) kram till alla underbara ni!

    SvaraRadera
  25. Jag känner Lina väl och hon är inte den personen som sitter och tycker synd om sig själv! Kram Alexandra

    SvaraRadera
  26. Fel uppfattat av dig somm tror att Lina tycker synd om sig själv! Jag vet vad detta handlar om!!!!!

    SvaraRadera
  27. Du var bäst och finast på PH! Hoppas du mår bra snart. Kram Natalie

    SvaraRadera
  28. there will always be times in your life thats hard. but do as I , just stand up again and focus on the good part in your life.

    det finns så mycket mer den här världen har att erbjuda än sorgliga saker.

    kram victoria

    SvaraRadera
  29. Hej Lina! Du är så snäll, den här Gran Canaria kortet är så fin. Det gläder mig att du bryr dig. margit.

    SvaraRadera