Sidor

söndag 7 november 2010

Hem till byn.

Villken veckända -weekend -är ju gäst hos verkligheten hemma iVästra götaland. Åh, lilla Milla min systerdotter! Min underbara guddotter! Där livet verkligen gått vidare sen jag såg henne sist. Hon skuver nu stolar framför sig och går snart med en faslig fart! Vilken liten glädjekälla hon är den lilla, då hon bara sprutar och skvätter energi, skratt och liv omkring sig! Nu kom jag för ett tag från dem i Göteborg, till den lilla byn, hem till mamma och pappa! Mamma mötte mig vid tåget, tror tiden står stilla här hemma. Allt är sig likt alla ser likadana ut och jag alltid lika efterlängtad, väntad, tårögd.
Maten står snart färdig på järnspisen. Mitt föräldrahem är en dröm i vitt i trä från 1800.-talet. Ett slott med kakelugnar, snickarglädje och trägolv, fast fryser gör vi som råttor där om vintrarna, då ingen eldat i kakelugnarna.

Gårdagen firades på god restaurang med festmåltid på resaurang Ett i Göteborg. En väldigt härlig en.
"Ta sniglar Jenny"
Hon är modig syrran, vill inte dö nyfiken så snart hon satt bakom ett berg av de franska delikatesserna.
Vive la France la vie est belle!

Här är det bara mammas gudomliga järnspismat som gäller, då sniglarna istället kryper runt i trädgården och förökar sig!
Känner dofterna från köket sprider sig runt tillsammans med veden i spisen.
Här hemma känner allt igen sig, det är som det brukar vara alltid allting, allt är som förut det är bara världen runtomkring förändras med ljusets hastighet. Ska bli så skönt, så fint att få sova i mitt gamla rum igen. Få sova ut, drömma vackra stilla drömmar långt bortom larmet, stressen.
Önskar er och mig själv en stilla, älskade läsare.
Lägger upp några bilder från fina gårkvällen, för nu mat igen :) Kramar till er.
(berättar om den härliga fredagskvällen imorgon)





Och såklart, ja ni känner ju mig, dessert - något utav det härligaste som finns:)

9 kommentarer:

  1. Har aldrig kommenterat innan, men följt din blogg sedan jag hittade dig i somras genom en annan blogg. Dina inlägg blir bara bättre och bättre! Förstår inte tanken som slog dig med att sluta blogga? Detta var ett underbart inlägg! Tack för att din blogg förgyller några minuter av mitt liv varje dag! Mvh Erika H

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt inlägg vackra Lina! Och din syster lika vacker hon!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Älskar hela din blog, dina, bilder, ditt sätt att skriva, ditt allt. Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Sveriges bästa blogg! Inge mer med de;-)

    SvaraRadera
  5. Du är den snällaste människan jag sett på tv..önskar alla vore som du och hade ett sådant gott hjärta..du är fantastisk!!!

    SvaraRadera
  6. Håller med! Sveriges bästa blogg!

    SvaraRadera
  7. skryt på lina :D jag hoppas att jag hinner säga hej till dej när du ändå är här nere och härjar :) när planerar du att åka tillbaka till stockholm? kram på dej.

    SvaraRadera
  8. Förstår inte vad du menar att Lina skryter om? (inte till dig Malin som verkar vara en vän) kram Hanna

    SvaraRadera