Sidor

tisdag 8 september 2009

Hej,

ah, jag gör ju mycket hela tiden, jag far runt överallt och är alltid på språng, Tina brukar kalla mig för sin virrvelvind, och jo det kan kanske stämma, ibland fattar ju inte att jag ändå uppdaterar ganska ofta här, även om det bara är en massa babbel sätter jag mig ju ner och skriver lite, fotar många bilder och läser ju att ibland är det lugnt, ja det har jag ju skrivit men jag vet inte om jag uppfattat ordet rätt, okej ska komma till saken med min oftast alltidpåsprångvardag, ibland glömmer jag bort eller hinner inte äta, så känner jag mig plötsligt mycket orkeslös och kommer på just det ja, måste ha mat! Och nu sitter jag här igen med en typiskt sådan tallrik framför mig, en sådan som jag slänger ihop som en maskin, på max en minut, en sådan som jag bara verkligen slänger ihop utan att tänka, jag hackar grönsaker, jag öppnar en burk tonfisk, och häller knappt av vattnet, jag slänger på den och jag slänger på lite kikärtor blev det idag, sen en klick saffrans cremé fraiche, sen pepparmix och herbamare, sen sätter jag på tvn som jag inte ens kollar på då, vet inte varför jag sätter på den, men det gör jag oftast när jag ska äta, sen äter jag upp allt himla fort, genast känner jag mig mycket piggare och tar och diskar upp grejerna, sen nu kom jag på mig själv att herre gud det brinner väl inte liksom, jag måste stressa ner. Eller jag hinner inte det, hörs.

Den ser faktiskt ganska fridfull ut ändå:)

3 kommentarer:

  1. Meeen Lina, går det där att äta???

    SvaraRadera
  2. Den ser faktiskt god ut måste jag säga! Allting går att äta om man svälter, eller ja nästan allt men din mat är INTE oaptitlig Lina. Så mycket mat som slängs bara här i Sverige. Antingen är vi bortskämda, eller så är maten dålig! Humlan.

    SvaraRadera
  3. Jag vet en kille som gärna lagar mat som hobby :-) här kommer en favorit han gärna bjuder på.

    Till hummus för 5-6 personer behövs:
    1 burk kokta kikärter
    3 msk fin olivolja
    1-2 pressade vitlöksklyftor
    (2 msk tahina, sesampasta)
    1 tsk mald spiskummin
    saften av 1/2 - 1 citron
    lite, lite kajennpeppar
    1/3 tsk paprikapulver

    Gott till grillat eller dippa grösaksstavar i.

    // J

    SvaraRadera