Sidor

måndag 7 september 2009

Det är höst.

Ja, idag kände jag verkligen hösten i vindarna. Det kändes fint. Det kändes lite kallt, lite kallt och lite skönt. Jag älskar hösten mycket, jag hade nästan glömt bort hur mycket jag älskar den. Verkligen den mysigaste årstiden. Snart får man börja tända ljus och ha kvällsmys också. Och på keramiken nu håller jag på med fyra lövtallrikar, och fyra små lövfat som man kan ha förrätten på om man lagar en sån riktigt god och fint dukad höstmiddag. Tallriken under är inte bränd, jag tror jag ska glasera dem sen i antingen en mörkgrön, eller en mörk turkos glasyr. Jag ristade in små löv runt hela också, de ska bara synas lite grann sådär. Men visst blir det läckert med det starka orangea lövet på så? Jag tycker det blir jättefint:) Hemskt lättgjort också, bara att hämta ett löv, kavla leran, och skära bort runt lövet. Jag åkte till stan senare på eftermiddan, gud vad trevligt och skoj vi hade det asså. Men det tar vi en annan dag, om det nu blir så att jag känner för att berätta.. Men vad gulligt när man får skjuts hem på kvällen, det är höstmys..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar