Sidor

tisdag 11 november 2014

Världens mysigaste farsdag!!

Åh vad lyckat det blev och vad glad Stefan blev för min uppvaktning!! 
Morgonen började med frukost på sängen som jag gjorde iordning i smyg när Stefan sov och så gick jag upp och väckte Angeline när jag hörde att hon vaknat till lite, klädde på henne min egenhemmapysslade pappatröja, en prinsesskjol och en liten mini rosettkrona, pappas prinsessa, sååååå söt!! 
P som i pappa :))

Sedan gick vi in och väckte honom med alla presenter, blomman, ballong och goa frukostbrickan!! Tillomed donuts hade vi köpt, inte ofta vi äter socker på morgonen, har blivit nästan kanske lite för pettig med sockret ibland men på sådana här dagar måste man få fira lite!! Angeline blev helt galen i donutsen, men hon fick bara smaka lite :) Jag tror inte man kan hålla ett barn helt borta från socker, för blir det också "totalförbjudet" kanske det blir ännu mera intressant sen, men hon får aldrig socker om det inte är "fest" men tror ändå på sunt förnuft mest, men jag måste erkänna att jag blivit himla duktig med mig själv även om jag inte håller min "socker,gluten och laktosfria" kost helt till 100 % äter jag sååå mycket mindre sånt, många många dagar i veckan verkligen inget :)) Men så blir det en brödskiva eller chokladbit ibland, eller desserter om man firar men har inte alls gått upp så mycket som med Angeline i magen vid denna tiden, däremot hann jag ju inte gå ner allt, men himla stolt över mig själv som är så mycket mera "nyttig" nu :) Äsch, nu blev det tråkigt viktprat, vi fortsätter med att sedan fick Stefan öppna massa roliga presenter och han blev såååå glaaaaad!! 


Älskar denna bilden på Angeline med donutsen!! Så himla härlig!! 

Hon var såååå gullig hela morgonen och verkligen med och firade!! Öppnade och Stefan blev riktigt rörd av de små korten.. 





Senare åkte vi in till stan och mötte upp Lesly och Robban för "Farsdagbrunch" på Strand hotel Herr Julius!! Angeline så himla fin i sitt nya mössätt från Nk, är helt galen i deras babykläder, skulle nästan bara shoppat där om pengar inte var sådana där tråkiga ting som behövs tjänas ihop, men ibland så tar jag mig en tur upp och njuter lite och unnar oss :) De har ett av mina absoluta "favobabymärken" Mayoral som verkligen gör helt fantastiska sockersöta plagg!! 


Och till nybabyn i magen kunde jag bara inte låta bli denna ljuvliga lilla jacka, visst är den som en bakelse.... Från 0-3 månader med så den blir perfekt för lillbabyn i kyliga våren när hon kommer och bara "ligga" i som en liten miniåkpåse innan de andra som värmer, åh bara jag tar på den längtar jag ännu mer, tänk att hon snart ska få ha denna lilla jacka på sig..... 


Brunchen på Herr Julius var verkligen den goaste jag och Stefan ätit!! Och det höll Robban och Lesly med om också, och de har provat många fler än oss, så då måste den verkligen va super!! 

Allt var så mysigt och höstfint också med pumpor å grejer, och Caesarsalladen som man fick blanda själv var helt underbar, och sill och laxbordet var också rena drömmen, likaså de varma rätterna som revbensspjällen, baconen, äggröran och allt dedär.... Ostbordet helt otroligt de med, haha man blir ju mätt bara man tänker tillbaka på det igen :) 

Dessertbordet ska vi inte ens tala om ;) Haha.... Men jag måste säga asså vilken kvalité!! Här gick det bara inte att tänka "jag ska inte äta socker" för det var sådana gudomliga små minibakverk av värdsklass!! Morotskakan bara smälte i munnen, chokladmoussen var gjort på äkta kakao och den franska marängkakan var som skänkt från ovan.... Fantastisk kvalité på allt, men man orkade verkligen inte en av varje fast man ville, men det var perfekta att dela :) 

Angeline älskade pannkakorna :) 

Efter brunchen blev det en sväng upp till världens bästa Jojjo och sedan en tur till xl-sport för att köpa lite mera grejer till dagis, har ju fått en hel lista på typ 1"" saker, ni vet stövlar, overaller, regnställ, vantar, mössor, halsdukar, fodrade saker, extra grejer, vilokuddae, med mer :) Men nu har vi nog hittat allt.. Och sedan blev det en lååååång lååååång långpromenad för att sedan möta upp Kjelle för en liten kvällsmiddag i Gamla stan innan vi åkte hem, Angeline sov så gott i vagnen men vaknade lagom till middagen och då var hon i full gång igen :) 
Ville absolut att pappa skulle ha hennes rosett och hon tjöt av glädje :)

Jag åt torsk, räkor, ägg och pepparrot, mmmm..... 

Här är några av presenterna jag gav Stefan, han fick bland annat så fina fotokollage :) ett från varje månad av lillas första år och ett från dopet..

Håller för övrigt på att få det riktigt mysigt i sovrummet nu, bara lite detaljer kvar att fixa och har ju helt snöat in på att pimpa lampskärmar.... 

Inspirationsbilder för de kommande skärmarna till sovrummet.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar