Sidor

söndag 23 november 2014

Nä, dags för en liten teoripaus....

Jag vill andas julmys... för oooh, vad jag pluggat teori idag.... Det bara ekar högerreglar, utfarter, väjningsplikter och trafiksignaler i skallen så nu vill jag ha en mysig paus..... Hann gosa med Angie Pangie lite innan hon somnade, och nu har jag gjort en go kopp the.. Nu när det blir såhär nära till jul och så mörkt på kvällarna tidigt vill man verkligen bara mysa på alla sätt man kan mysa till det...

Tända doftljus, dricka gott the i varma juliga smaker, ha goa stickade tröjor, ta varma bad.... Varje år det närmar sig julen går jag verkligen "all in" i allt dedär mysiga.... Och lite glittriga.. Jag kan drömma upp en hel liten värld där jag vill se mig sitta och mysa vid öppna brasan (som vi tillomed har nu!!!!!) med härliga lockar i håret, goa mjuka kuddar på golvet, en pläd, ett fårskinn, Angeline i knät, en bekväm sammetsklänning och små glimrande örhängen, röda läppar och lugnmusik, tända ljus, the och mjukpepparkaka som bara smälter i munnen....ute är det glittrande snö på taket och så pratar vi om vart vi ska ställa julgranen i jul, haha...myyyys!!

Nästa söndag, jaaaa FÖRSTA ADVENT har jag och Stefan bestämt att vi ska julmysa hela dagen, pynta, sätta upp alla adventsljusstakar, några underbara utebelysningar på huset, äta julskinkemackor och jag ska försöka hinna baka lite gott juligt bröd utan gluten och lchf-saffransbullar, har varit såå duktig denna veckan med socker, gluten, laktosen och mått så bra, fortfarande trött men ska se om jag kan få ihop några rikitgt goda julbakverk utan att behöva blanda in mina fiender gluten, socker och laktos, man kan ju fuska med annat lika gott mjöl och söta med annat minst lika gott som man inte tänker på, finns ju en uppsjö recept på nätet med :) Åååh, om en vecka då blir det en heeeel mysdag med bara massa julpynt och ingen teori, haha.... Men stenhårt plugg hela veckan som kommer nu igen, den 19 december ska den bara sitta i skallen, men man måste få ta pauser och njuta med....

Här är en julig bild på migfrån Disney World i Orlando, det var bara oktober men de börjar ju i tid ;)



Här kommer några härliga inspirationsbilder jag hittade på Pinterest....

Jag skulle verkligen vilja pynta vår öppna spis sådär riktigt amerikanskt och härligt, ni vet de dekorerar och pyntar liksom hela allt runt och lyser upp och så, sååå fint!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar