Sidor

tisdag 4 november 2014

Tyll, rosetter, sammet, siden, tofsar, volanger, fluff å puff, guld och ljuv belysning.....

-Ja, ni hör jag har just nu snöat in i lite yviga romantiska sovrumsdrömmar.... Jag vill skapa sovrummet till ett litet franskt/italienskt slottsrum.... Egentligen borde jag sova nu, är trött men kan liksom inte sova fast jag är dödstrött ibalnd, eller borde iaf kanske läsa mera i körkortboken när jag inte kan sova......men det är ju inte lika kul :) Och när min hjärna bubblar upp sådana här fluffiga skapande miljödrömmar kan jag bara inte koncentrera mig på något annat än just det så jag tar mig lite go drömtid nu och svävar bort några minuter, och är bara tvungen att dela med mig...... Nu vill jag göra hela sovrummet till en magisk liten drömvärld.... Jag vill sy och pimpa egna lampskärmar, har helt snöat in på just lampskärmar från loppisar man kan pyssla om till sådär lite extra allt underbara!! Här kommer några vackra inspirationsbilder.....





Hur härliga skärmarna än är till vänster vill jag ha dem i ganska ljusa vackra pasteller till sovrummet, sådär klassiska kungliga riktigt "romantic royal" Åååhh, vad fint man kan pyssla om dem, tänk med pärlor och allt möjligt fint.... Fransar är ju med sååå fint på lamskärmar.....




Två så fina sängbord har jag också hittat (de andra jag gjorde och pysslade om i stan passar sig så bra i Angelines nya rum och i nya babyrummet som små byrås och har aldrig riktigt passat till sängen men de passade babyfärgerna så fint jag valde till sovrummet i stan med skåpet och kuddarna och så när hon fortfarande sov i vårt rum) som jag ska måla när jag hinner så de passar våran gudomliga säng, ja ni vet mitt bästa fynd ever, jag lyckades ju hitta en antik italiensk handskuren säng för ett par år sedan jag målat vit, och den, den älskar jag mer och mer för varje dag som går....

Älskar denna bilden på när Angeline var baby med sitt vaktande lejon breve...





Och fondtapeten jag valde till sovrummet nu när vi flyttade in blev såååå vacker till, den ser ut nästan som ett tyg, ja verkligen sååå vacker!!



Och så har jag har hittat så vackra gardintoffsar och gardiner jag ska sätta upp snart, och kuddar jag är så nöjd med bara några som ska piffas upp lite extra, för man är ju sällan nöjd med det man bara hittar i en affär även om det är världens mest underbara affär och kuddar vill man liksom alltid ha det på sitt sätt.... Blir som en av askungens små möss och limmar till, syr till, drar ifrån eller sätter på något litet här och där :)

Sen beställde jag så fina canvastavlor för några dagar sen med foton på oss från Paris och från Angelines dop, hoppas de blir lika fina som de såg ut att bli på förhandgranskningen....

Älskar annars mina "änglalampfötter" från Zara home;

.....ja som fatiskt är (för ooooovanlighetenskull) nya, förlåt språket men haaaatar skärmarna som hörde till så bytte ut dem direkt till fjäderskärmar men jag hade verkligen inte tid att pyssla egna då när Angeline var så liten, och har tröttnat på dem, för stora fjädrar också.... de var lite provisoriska och himla billiga från in&finn men nu, nu ska jag pyssla ihop världens mest romantiska vackra skärmar med de ljuvligaste små detaljer jag kan få tag i.... Snälla Gud ge mig lite mera tid bara :) 7 pysseltimmar sådär extra per kväll vore perfekt ;) Funderar på att spraya lampfötterna i guld med för de är lite för "kritvita" i min smak...
Och sen ääääälskar jag ju allt i guld :) Hittade två så vackra fåtöljer i somras också, handgjorda italienska ifrån underbara Silik, såååå vackra!! Vi var tvugna att slå till direkt, tillomed Stefan blev tokig i dem :)) Och han är ju inte den mest "snirkelmöbelgalnaste" människan i världen :) 


Vi får se hur långt jag hinner nu i körkort, dagisinskolning, allt bus, mys och lek med lillan och den sparkande lilla nyängeln i magen som också tar på krafterna, men de kreativa krafterna "tar hon" eller graviditetennästan aldrig på, de bubblar på som vanlig, och med mig in i drömmarna nu när jag blundar och säger gonatt....imorgon är det inskolning och ut och köra med Kjelle igen!! Och på bilskolan!! Angeline älskar förresten dagiset, sååå kul!! Hon är helt galen i andra barn :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar