Sidor

söndag 9 november 2014

Imorgon är en stor dag!!

Stefan sover och alla förberedelser för imorgon är klara :)) Och gömda i gästrummet!! Blev många paket till världens bästa pappa (och min egna är också världens bästa förstås) när man har 2 prinsessor, kissekatter och en tjej som vill uppvakta och visa sin enorma tacksamhet och glädje att han är den han är!! En såååå fin pappa och man!! Har hittat sååå fina personliga presenter och Angeline har varit med och valt såklart och beställt så fina (visar senare) fotogrejer på nätet :) Sen hittade jag världens vackraste orkidé, en riktigt tropisk på Ica, coolaste jag sett!! Och lillbabyn i magen har hittat sååå sött till pappa, måste visa sen, sötaste jag sett!! Och Angelines presenter sååå fina!! Hon har så härlig smak, nästan som min ;) Och så en liten ballong såklart, sen blev det ju ett sånt underbart turkost "tropiktema" så printade ut några härliga strandbilder på oss också som får värma till det lite extra i kylan från Karibien :) Och i kylen har jag gömt en liten minifarsdagfrulle, tillomed den hittade jag i turkos :) Var ju tvungen att hänga på brillor med som pricken över I:et!! 



Sedan fortsätter firandet med brunch med fina fina vännerna på stan, där vi firar 3 pappor ihop, och sedan middag med världens bästa nya pappa till Knytte som tyvärr inte trivdes hemma hos oss längre när Angeline kom.... Han har ju alltid varit en sån känslig liten kille och när hon kom blev han så svartsjuk så han började kissa i våran säng, och på vissa av hennes grejer.... Vi utredde och utredde och testade allt tills veterinären sa; prova att "låna" honom till någon nära vän om ni har ngn som kan ta emot så vem passade bättre än snällaste Kjelle, och nu älskar de varann över allt annat!! 


Och så kan man ju hälsa på och gosa när man vill, Knytte har nog alltid varit en "ensamkatt" många perser är visst så, eller raskatter generellt, han var väldigt blyg och svår när vi hade folk hemma också, även om det bättrade sig på slutet var han väldigt försiktig emot nya människor men Kjelle och han har alltid haft en speciell relation sedan han passade pojkarna när jag och Stefan var på semester, och nu finns inga bättre kompisar än dem!! Men jag saknar honom så, men han måste ju trivas, det är det viktigaste, men ibland har jag lite dåligt samvete för han var så "mammig" han sov hos mig och spann mig till söms varje natt men så fort hon vaknade på nätterna i början där den första tiden kissade han i sängen :( Och sedan så fort han såg att hon fick så mycket uppmärksamhet, han kissade tillomed inne på dagarna då jag satt och matade henne och när vi gosade och lekte jag och Angeline, även om jag försökte att ge honom extra kärlek tog svartsjukan över.... Visst typiskt att många katter just slutar trivas och markerar tydligt med kissade att de inte gillar den nya babyn, speciellt "ensamkatter" som tyr sig till få, men, men.... Så underbart att han mår så bra nu min älskling.. Eller nu vår allas, nya pappa Kjelle med!! Och han kunde inte få ngn bättre ny pappa!! De spelar boll och gör allt möjligt kul, Kjelle berättar då ofta hur kul de har, helt underbart!! 


Svartsjuka gör ont.. Men man väljer ju såklart att omplacera ett djur framför sitt barn, även jag har gränser ;) Skämtåsido.. Men är så glad för allt känns så bra för alla nu, och att Knytte "hittat hem" puss och kram, natti.. 
Zx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar