Sidor

fredag 21 november 2014

Om kanske bara 125 dagar är hon här!!


Jag kan inte förstå det.... Tiden går så fort och snart har vi två änglar, ett helt par, dubbel lycka, dubbel kärlek.....

Oh, hänt massa idag, massa positivt!! Körlektionen gick super till exempel och min underbara barnmorska Haleh på Vasamamma var lika fantastisk som vanligt och dedär hjärtkjuden är ju som en sinnesfröjd...

Dock började inte morgonen så himla supertoppenbra, blev så ledsen så att hormontårarna bara föll ner för mina kinder... Ja, det blev så stressigt imorse när jag skulle till mödravården, ni vet klä på Lillan, försöka göra sig i ordning själv så att man ser ut som människa iaf innan man låser dörren och när man sovit lite för länge och bara Lillan blir i fokus med frukost, byte, tvättning, tandborstning ser man ibland ut som en fågelskrämma själv ;) Skämtåsido, nä men ni vet hur det kan vara, det är då man bara får tänka sig som prinsessfin iaf :) Så när hon var lämnad på dagis tidigt idag och när jag var inne i stan så var det massa stressade morgonfolk påväg till jobbet, jag köpte mig en stor go latte som jag såklart råkade spilla ner mig med, mina händer koka i några sekunder och så lyckades jag såklart ramla med.... Min balans är ju inte helt 100 % alla gånger, ja jag är ju ganska klumpig.. Men att dessa stressade människor blev lite blockerade några ynka sekunder pga en liten olycka var som deras världskatastrof.... Folk himlade med ögonen, såg extremt besvärade ut, bara försökte tränga sig förbi, suckade och inte en enda frågade hur det gick, eller om jag brände mig.. 

Denna hårda stockholmsstress kan ibland göra mig mörkrädd... Jag bad alla helt gråtmild om ursäkt, men de bara flög förbi, deras viktigare jobb eller var det nu de var så stressade till var förstås viktigare, deras kanske 5 sekunder la de istället på att se lidande ut själva, och ja de såg ärligt talat genuint besvärade ut.. 

Men Tack, Tack för att jag inte är som dem tänkte jag sen, och snart blev det bra igen, men med svidande brända händer och onda knän kunde jag bara inte hålla tillbaka lite fristration och tårar, jag blev så ledsen!! Tur att det går över snabbt, och de, nä de skulle inte få förstöra min fina dag!!


Var tvungen att posta ett fbinlägg med, var liksom tvungen att få ur mig, och jag måste säga vilka änglar jag har äran att omges utav i livet....
TACK, ni är helt fantastiska!! Fick tillomed massa söta sms av vänner, ni värmde upp mitt hjärta direkt, Ni är helt otroliga....

Sov gott nu alla, ska drömma om Er alla mina snälla omtänksamma änglar.... 

Puss och kram, imorgon massa teoriplugg och på kvällen har Stefan fått med mig på en av hans mest favo Plura, Eldkvarn på Södra Teatern!! Men inte mig emot och kul att få musiktips från sin älskling, har inte lyssnat så mycket på dem, men de är ju jättebra de jag hört och han Plura verkar vara en härlig typ, hans matprogram har jag sett ibland, de är ju mysiga med all musik å mat å vackra miljöer!! Så det ska bli skoj!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar