Sidor

torsdag 28 januari 2016

Nä nu är det verkligen Bye Bye socker!!

Slutat helt och hållet med vitt socker nu asså, bläääää ja Uuusch ätit så mycket ÄCKLIGT socker under snart 3 veckor och känner mig verkligen helt äcklig, illamående och svullen i hela kroppen...... Har bra sockervärde som tur är men ändå, vill verkligen ha bort det totalt från kosten!! Finns bara ett undantag och det är fest!! Bröllop, födelsedagskalas, jul och så då tänker jag "fuska lagligt" tror inte på 100 % svart eller vitt-tänkande kring något i livet.......ja då jag provat det så många gånger och märkt att det alltid kommer att komma de tillfällen då man vill ta den där festtårtbiten eller sangrian på semestern...... Men jag tror på 90 % tänkande typ "detta är min livsstil men det finns små undantag" Livet kommer alltid komma med små undantag och att ta bort ngt 100 % ger bara misslyckandeskänslor när man ibte klarar det man tänkt...... Men när sötsuget slår på som värst ska jag göra som nu, skära upp fräscha fruktern(ja jag tror inte riktigt längre på detta med att utesluta all frukt/fruktsocker heller, för hur fantastiskt är inte fruktriket....... Man får byta ut och "fejka godis" som att dricka "godisthe" Kusmis chocolate är helt gudomligt och igår på affären hittade jag någon ny Liptonkollektion med muffins, macrons och grejer som verkar helt ljuvlig!! 


Så får man göra små lyxnyttighetsmellanmål, mera härliga bad och andra grejer till små njutningsstunder istället för att sätta sig i soffan och njuta av den där äckliga chokladkakan när barnen somnat, nä då tar man en annan "lyxstund" med verkstan, en inspirationsstund på Pinterest, bad med härliga produkter, något nyttigt riktigt gott annat att äta om man nödvändigtvis måste stoppa ngt i munnen.....annars tar man en riktig "tandstund" haha, tandtråd mellan varenda tand, go skölj, borsta läääänge sen ngt smaskigt tuggummi eller isande fräscht!! Det tar garanterat bort sötsuget!! Gillar den nya trenden "clean eating" väldigt mycket för varje gång under alla år jag bestämt mig för att bli "nyttig/sluta äta det eller det/diet/etc" har jag ätit just sådär och tänkt precis så; Rent, fräscht, riktigt, äkta råvara!! Det är verkligen det enda rätta!! Ska kolla upp duktiga kostgurun Katrin Zs produkter med!! Och köpte friggs "sockerbalans" som ska dämpa sötsug och innehålla massa nyttigheter, gravidvitamin och levaxin är annars det enda jag äter i medicinväg och vitaminväg just nu..... Får alltid problem med sköldkörteln när jag blir gravid, sen blir värdet bra igen så fort jag fött, hopppas även på det när pojken är ute för fick skyhögt igen när jag blev gravid denna gång.... Ha en underbar torsdag!! Nu sover Daisy och jag ska fortsätta rensa lite i huset!! Håller även på med ett litet "hemmagym" i källaren :) Ja, nu ska då man bli hälsosam igen, haha, tjoho nu kör vi!! :) men till 90 % och realistiska mål!! Men socker det ska verkligen bara vara förknippat med FEST!! Och hört dem som slutat och inte vill ha det ens då sen, men tyvärr är jag nog en liten gottegris, bakfantast och godisråtta och kommer nog aldrig ta bort det till 100 % nä jag är för gammaldags också......och ellerhur vad härligt det är med tanter som fikar, och när Pippi går på kafferep och den scenen i godisbutiken när hon sen bjuder alla barn är verkligen bland det härligaste som finns!! Kafferep asså, ojojoj det ska jag ställa till med ibland i min vackra trädgård bland lusthus och blommor som tant på Svavelsö!! Vilken dröm...... Nä nu blir det att röja!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar