Sidor

fredag 22 januari 2016

Åh vilken underbar fredag!!

Angeline fick vara hemma från dagis idag också, hon har varit krasslig i veckan och hemma men frisk nu men bäst att hon blir helt frisk först!! Solen lös hela dan här i Stockholm och vi har varit runt på lite små ärenden, handlat lite och så men lovar inga prylar eller leksaker, bara nödvändigheter som mat och bensin och sånt :) haha.....nä men prylshoppandet och secondhand/loppis/antikvitetsshoppandet börjar jag verkligen bli såååå duktig på att inte shoppa!! Jag har rensat ut så himla mycket i veckan och slängt så mycket skräp!! Vill verkligen bara ha sånt jag älskar mycket och kommer nu och framöver verkligen välja mina pryl och antikvitetsfynd riktigt väl men är uppe i 5 saker redan av mina "bara shoppa 20 prylar på hela året" haha..... Sen lunchade vi i Arninge och åkte till tomten och njöt av solen och mera pulkaåkning, Gud vad barnen älskar pulkaåkandet!! Och vad vackert det är på tomten och all underbar is på havet!! Tänk att vi snart bor där, kan inte fatta!! Tänk att få vakna upp där varje morgon, lägga sig där varje kväll och bo så nära havet..... Kunna springa till badet på sommaren på bara några minuter, ja inte ens 5 till "Lilla badet" en så mysig liten helt idyllisk sandstrand.... Stefan kom hem nyss så gick upp och vila lite men kan bara inte koncentrera mig på att ligga och blunda och även om dagen varit mysig blir man sååå trött med stora magen att ta hand om de två små sessorna själv från imorse  med bara en liten sovsnutt i bilen för dem på kanske 20-30 min så inatt kommer de sova gott :) Nä, nu ska jag gå ner och värma middan, får se vad som finns i påsen idag, minns inte veckans matsedel (vi har börjat med den färdiglagade igen nu i veckan och bestämt att vi kör till sommaren, så skönt och bekvämt, och alltid så gott och nyttigt) sen hoppar vi nog i badet innan läggningarna, haha vi badar nästan varje dag :) Då vet man att man får sitta ner i 20 min iaf, haha så lat man är men som mamma till två så små är det inte länge man får sitta om man inte badar haha....Ha en riktigt fin trevlig helg!! Här kommer några bilder från idag!! 

Och så fyllde vi Angelines mimmitermos med varm choklad och drack, mmmm...... Jag är tyvärr fortfarande lika sockergalen, igår när barnen somnat bakade jag kärleksmums.......men den varma chokladen till barnen blev lite nyttigare med mest kakao :) Ikväll tänkte jag testa ett nytt recept usch haha, ja alla kärleksmums har jag redan smällt i mig....... Se vad fint solen lyser på våra små stugor!!




Också ett sv dagens stora nöjen, Angeline fick dra Daisy på Coop och vad de skratta, har en så rolig film att visa Stefan båda skrattade ihjäl sig haha, kan säga att har man inte energi nån dag så får man det garanterat av deras galna lekfulla skratt, haha....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar