Sidor

tisdag 19 januari 2016

Har börjat bli sådär riktigt gravid......

Ja men ni vet när man kan gå runt och fantisera om vilken mat man ska laga och  ikväll gjorde jag en riktigt gravidsak, usch!! Åkte och köpte massa lösgodis (inte ofta jag köper längre och bara la mig i soffan och vräkte i mig, en efter en, mm en till, en till och en till, åh en såndär, mmmmm, 2 till 3 till, 1 till....... Blä!! Lagar så mkt smarrig mat på det och härom kvällen slängde jag ihop en äppelpaj i ren lathet att inte orka åka ut med bilen, var inte alls sugen på det egentligen men kunde ju inte äta socker med thesked.......haha.... Nä, usch de senaste veckorna har jag ätit mera socker och mat än någonsin och är sugen heeeela tiden på massa saker...... När vi var hos Jojjo i fredags och hade hellekdag med barnen åt vi så god lunch och kan fortfarande gå och tänka på den......på varje tugga, mmmmm.... Och se vad för gott jag slängde ihop här då.......oxfilé, hemmalagad bearnaisesås, tomat och fårostsallad med massa olivolja å flingsalt, stekta champinjoner med broccoli, bakad potatis......... 


Jag måste sluta äta så mycket nu, men har hunger och sug som aldrig förr!! Jo, men minns med Angeline i magen paddade jag på mig rejält med och var sugen jämt, men inte på detta sätt tror jag...... Nä, jag måste ta bort sockret igen!! Och man känner ju sig som rena skåpssuparen när man får "smyga" med sockret för barnen.....haha.. Stefan är duktig och tackar nej..... Men usch jag måste sluta äta socker nu, inte ens i julas hade jag detta extrema sockersug bland allt julgodis på julborden vi var på...

Fick en ny bil för några dagar sen förresten, en stor maffig snövit Range Rover, helt underbar att köra men man tar ju typ upp hela vägen så lite ovant..... Men Stefan tycker inte jag ska ha någon mindre nu när vi blir 5, själv kör han runt i värsta härliga lilla "sportvinterbilen" men brukar låna den om han är hemma och jag ska något snabbt ärende (som mitt godisärende ikväll....) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar