Sidor

torsdag 14 januari 2016

En helt vanlig torsdag..

Eller vanlig och vanlig, det är väl ingen dag i mitt liv direkt, imorse till exempel fixade jag färdigt (eller testade ett annat bättre material till en väldigt glamorös (för många säkert onödig köksdetalj till bygget) som jag kommit på kommer bli väldigt vacker, (och kanske en världsnyhet;) tror jag knäckte den sista nöten på idén på den idag) ska visa sen håller på att bli såååå himla fint och häftigt!! Då blir detta en dag skriven i stjärnorna!! Haha..... Ja på tal om glamoröst så är inte småbarnslivet alltid det mest glamorösa precis iaf, haha ja det är iaf en sak som är säker :) Glamorösitet och lyx är för mig inte guld och champagne längre precis utan nu är det ju typ snarare rålyx att få äta upp en hel middag utan stress å press, haha..... Tror inte ens den mest välplanerade strukturfreaksmänniskan kan få till en helt stressfri och superharmonisk småbarns-gravidperiod.... Den ständiga vardagsstressen med att när man precis ska ställa sig i  duschen (förutom allt uppskjutet som redan ligger på ens axlar, ja samtal man inte hunnit ta/mail/tider/tvätten som ska in i skåpen/köket som man inte hann städa klart med för att baby ville leka/gosa istället, ja allt dedär som redan hänger som en tjock tung mantel på ens axlar så vaknar oftast babyn när man står där och ääääntligen ska duscha eller precis ta ur och bre den där efterlängtade mackan man velat få i i rosten hela dagen :) bara att kliva ur duschen och sätta upp hårknuten igen, låta mackan hoppa upp ur rosten ensam i köket för att hittas där torr och hård 2 timmar senare och sedan slängas :) Alla dagar är inte så men vissa dagar förstår jag bara inte riktigt vad som händer med, man kommer ingenstans och får inte gjort så mycket mer än att i stort sätt bara ha överlevt och fått bort det mesta klibbet och klabbet i köket, i bästa fall har man hunnit borsta tänderna iaf, men det med en baby på höften som helst vill leka med tandborsten istället och ska man bli lite mindre svettig är det bara att sätta på ett bad helt enkelt och bada med babyn :) Nu sover den där rosa lilla valpen och jag ligger bara här och stirrar på det "tomma intet" innan jag tog upp mobilen och började skriva detta, håret är på sin vanliga plats i ruffsknuten, nattlinnet är fortfarande på, huden är så torr och oinsmord, snön så kall ute och vintervinden som gör ansiktet torrare än ett annanasskal.... Men äsch man glömmer det när man har kul för igår åkte vi pulka och hade riktigt kul i vintervädret jag och flickorna!! Nä, jag har en tid att passa, måste lägga ifrån mig telefonen!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar