Sidor

tisdag 28 augusti 2012

Vilken dröm jag ska få uppfylla....

Ja, nu är det ju så att jag bubblar över här, det kokar idéer och snurrar i hela skallen..... Ja, jag håller nämligen på att planera ett riktigt stort härligt 25-årskalas nästa vecka!! Och även om jag hittat världens bästa lokal, och de står för den jättehärliga maten och drycken bubblar det i skallen ändå.... Först och främst med hundratals ballonger (åh, måste andas mellan tryckningarna på tangentbordet här för jag kalasbubblar så) har jag nu också snurrat in på placeringskorten som skall vara allas namn i cupcakes, de perfekta formarna, den finaste confettin på borden, alla färgglada blommor till bordsdekorationen, jirlangerna, banderollerna, blåstutorna, den brinnande regnbågstårtan med alla gräddiga fluffiga moln runt, tomteblossen.... Ja, jag vet det låter säkert nog med allt dedär men nu vill jag ha en clown, en sockervaddsmaskin, en popcornmaskin, haha och helst en hästkarusell..... Jag lever mig som in i en annan värld, ja fast det är ju inget ovanligt för mig ;) Stannar där och bara drömmer..... Den här festen är verkligen min dröm, och det känns nästan overkligt att det är så nära nu och att den kommer gå i uppfyllelse.... Mitt alldeles egna kalas, precis som jag vill ha det, och det bästa av allt!! Ja, det är sant; Jag kommer att ha den i och utanför Villa Villekulla på Junibaken på Djurgården, alla kommer få åka sagotåget, gå in i mini Villa Villekulla, och där kommer jag gömma spännande överraskningar, skålar med kuckelimuckmeducin och "aldrig-bliva-stur-piller" Hahaha.... Jag vill att alltsammans ska vara som ett enda stort barnkalas!!

Ja, att planera en stor fest är verkligen en dröm men också lite av ett heltidsarbete, men ett drömheltidsarbete!! Tur att man inte jobbar just nu, ja då skulle jag ju aldrig hinna ;) Jag har varit på möte hos världens härligaste Ballongbutik på Sveavägen, jag har varit och rekat på olika härliga festbutiker i stan för att hitta de härligaste sugrören, paraplyen och allt dedär.... jag ska hitta stans bästa godisbutik, jag ska baka alla tårtorna själv, och de ska vara riktiga tårtkonstverk, ååååh bubblar över.... Och musiken.... Åh!! Nu gäller det bara att få lite "struktur" på allt, för min hjärna bara surrar kalasidéer, och fiskedamm, och outfiten, och placeringen, banderollen, och kalasstrutarna, och all härlig grädde, och allt socker, och alla polkgrisklubbor som jag ska hänga i taket, och röda remmar, och geléhallon, och sega gubbar, och dedär Pippi, dedär med sån där god gul smörja i, som Annika säger när de är i godisbutiken..... Åh, jag vill ha de sådär som på riktigt, sådär som allt var där.. Jag vill att vi ska lyssna på och sjunga allihopa; -Karlsson, Karlsson, Världens bästa Karlsson, vackra snälla genomkloka Karlsson... Åh, jag vill att en rikitg Karlsson på taket flyger in med en propeller på ryggen och säger; "Fy, vad orättvisst, varför är inte jag bjuden på festen" Eller att han gömmer sig i ett skåp och säger; -KUCKELIKUUU!!!! Och så undrar någon om det är en tupp i skåpet....  Åh, Astrid Lindgren alltså, vilken kvinna!! Nä nu är det dax att få lite ordning och planering för att snurriga jag ska få ihop allt!! Och som tur är hjälper min Ängel Johanna till, hon är en klippa!!

Här kommer några glada minnesbilder från min 24-års fest!! Som var en heeeelt underbar fest!!
Tack vare er mina hjärtan!!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar