Sidor

tisdag 14 augusti 2012

POOOOODLES!!!

Jag vet inte vad det är jag fixerat mig så mycket vid pudlar, det började redan som barn då jag var helt fixerad vid hundar, fick hundböcker, gosedjur (och världens gladaste var jag när jag fick Isabell av pappa som var ett helt underbart gosedjur, hon var favoriten efter storfavoriten Pärlan som var en kanin, hon var en stooor fin St Bernards valp, åh glömmer aldrig den lyckan!! Och jag glömmer aldrig klistermärksboken med alla hundraser och hur jag fastna för pudlarna, klistrade dem på sängen i rad, gillade mest att de alltid såg så lyckliga och fluffiga ut, och när de va klippta sådär i fina frisyrer, sen är det verkligen något speciellt med lockar och krullpäls också, och lockigt hår...... Mmmmm..... Jag vill ju ha en hel buffé med olika härliga pudlar, men då ska man ju ha hus och allt dedär.... Nu drömmer jag om en liten ljus gräddkolavalp, men vet att jag har för litet, så det kanske inte är en så bra 25-årsönskan egentligen, kanske Nalles nya tjej är en bättre idé, men drömma kan man ju alltid om både en perserflicka eller en pudel.... Tror Nalle skulle bli bra vän med en liten krull, bara den är baby när den kommer för då är det nog lättare att vänja dem.... Åååååhh, pudelbilder är som lyckopiller för mig, måste vara världens sötaste hund!! Tycker det är så konstigt att vissa tycker de är fula, precis som vissa tycker med perserkatter, det är ju vääärldens sötaste både fluffiga lockiga pudlar i chokladfärger, lakrits, vanilj, gräddkola och aprikos!! Vääärldens sötaste hundar!! Fast många är sååå söta från andra raser också!! Tänker på lilla Wolf, han är underbar!! Och Nero, och Jessicas små gosedjur, men pudlar, åh så härliga de är!! Imorgon ska jag ringa på min favoritpudel i huset, Rickard!! En svart 5-årig kungspudel, men hans mamma säger att han är som en 1-åring, han är så lekfull och hoppar jämt så glatt i hissen!! Åh, Rickard!!






 Jag tycker de creméfärgade sådär riktigt ljus kola är väldigt sött, men titta på den där lilla mörkare kolan ovan, ååååh, det kan inte vara en vanlig pudel men ååååh, så söt!! Han eller hon ser nästan ut som Nalle i ansiktet fast en hund, lite perseraktig :) Och se bilden nedanför, man dör ju så söta!! Och vilken fin trött härlig mamma!! Ååååh.....

3 kommentarer:

  1. Jag motionerar aldrig aldrig mina hundar inne, det gör jag utomhus ;) Inne ska de sova, äta och slappa. Så anser du dig ha tiden, lusten och orken med en hund struntar den i om ni bor på 15 kvm, bara den får tillräckligt med motion, upplevelser och aktivering av dig, UTE!

    SvaraRadera
  2. Brukar du motionera hundar inomhus? Det gör då inte jag med mina 3 ivarjefall! (whippet och borzoi)
    Det gör man ju ute. Inne vilar och äter man. Du kan bo med din hund på 15 kvm om du vill, bara den får göra saker på dagarna, utomhus. Så om du känner att tiden, pengarna och lusten finns, ska du absolut skaffa dig en liten pudel.

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt med en till pudelfantast! Om tre veckor får jag hem min första egna storpudel valp. En silver. Nicho ska han heta. Längtar ihjäl mig!

    SvaraRadera