Sidor

onsdag 8 augusti 2012

I Am a Day Dreamer.....

Kollar på klockan och ser..... Idag har den mesta tiden gått till dagdrömmar igen.... Jag har mina perioder, ja då jag bara ligger i sängen och drömmer om de gamla trähuset, de framtida (förhoppningsvis) bebisarna i magen, lågorna i kakelugnarna under amningen, pastellköket som doftar ljuv vaniljbulle ena dan, vinig köttgryta andra och kladdkaka på kvällarna.... Jag drömmer om trägolven, där de mjuka fällarna ska ligga med bebisarna på.... När de ska börja jollra sådär härligt som lilla Gabriel gör nu, när jag ska så kryddor i alla mina glaserade keramikkrukor i fönsterna, när jag ska plocka egna hallon till mina franska bakelser i trädgårn, kolla till lammungarna med babyn på armen och plocka några fina ringblommor till vasen på sovrummsbordet... De gamla antika bordet, de vackra gavlarna och den fina ljumma doften från härliga försiktiga doftljus..... Jag drömmer om att kunna tappa upp ett bad, i badkaret med lejonfötter, om att hälla i lite härlig olja och njuta av min gravida stora mage..... Jag drömmer synen av min sovande pudelbuffé i stora sängen som är trötta efter alla intensiva lekar med mig i trädgårn.... Om min söta kolafärgade lilla toypudel, min vackra stora glada härliga chokladfärgade kungspudel som också är gravid, min vaniljvita gosiga, smått snuttiga dvärgpudel som vill sitta i knät nästan jämt, och min lakritsfärgade mellanpudel Hanna som är jordens sötaste i sin rosa lilla rosett.... Jag drömmer om att lilla Nalle ska få gå runt i många rum och hitta sina egna mysiga sovplatser med hans fina persertjej som inte är född än, att jag ska behålla en utav deras fina bebisar och att han ska heta Knytte. Jag drömmer om att måla moln och änglar över hela sovrummstaket, och jag drömmer om att det luktar rosor och pioner i hela hallen, ihela den där gamla slitna hallen där färgen börjar flagna, den vackra gamla lite rostiga kristallkronan... Kakelplattorna jag skurit ut själv ur den kavlade leran, glaserat i olika färger, och vissa som ballonger... Ja, jag drömmer och drömmer idag....Om allt jag vill måla om, fixa om, göra mjukt....










 

















3 kommentarer:

  1. Blev alldeles varm inombords av att läsa detta inlägg. De är ett sånt liv du ska ha! Tro mig dina drömmar kommer gå i uppfyllelse! Kram N

    SvaraRadera
  2. finns ingen bättre blogg i sverige, njuter av den varje dag.

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka bilder! Jag vill genast måla om hemma! Glöm inte att allt du önskar kan du få. Allt kommer att falla på plats. Kram!

    SvaraRadera