Sidor

måndag 6 augusti 2012

Vårt smultronställe Storholmen....


Ja, den lilla pittoreska innerskärgårdsön Storholmen är den bästa ön som finns i den här stan!! Det är där jag lärt mig simma, sova utan mamma och pappa, det är där jag matat alla hungriga katter, sprungit lopp runt ön med de andra barnen på "Storholmens Dag" Det är där jag bränt upp mig i solen, hoppat från klippor, skrapat upp mina småbarnsknän, fiskat första abborrarna, skaffat sommarbästisen Anna, pallat vinbär i trädgårdar, bakat, bränt, blivit livrädd för ormar, rott ut för långt med båten, hoppat i utan att ha hunnit ta av mig alla kläder för att inte missa vågorna från båtar som är så härliga att bada i, det är där jag varit alla sommrar kortare och längre perioder enda sedan jag bara var några år, eller första gången jag var ute var jag nog knappt ett eller två, men då hade de inte köpt Sjövillan utan då var det kollektiv i Slottet, min faster hennes man och alla deras vänner hade slottet som ett enda stort härligt kollektiv, men jag minns inte så mycket från den tiden :) Men slottet står kvar och är så fint, börjar dock förfalla en del, men fint är det. Hela ön är så liten, så fin och det bästa av allt den är för liten för bilar! Finns inte en endaste där!!
Harry grillar alltid så gott på kvällarna! Harry är min fasters man och jättehärlig, jättesnäll!!!! Och äääälskar barn!! Kortet nedanför var min vackra morgonutsikt en morgon från balkongen, Jenny och Jimmy som skulle bada med lilla Millis, Anita som passade Lillkubb (Gabriels söta smeknamn, vet inte hur de kommit på det) Och Fina Älskade syster Frida!! Och vilken tur vi hade med vädret dessa dar, jag åker kanske ut en sväng igen om det håller sig fint, jätteskönt för Storholmen ligger bara 30, 20 min härifrån, och inte sådär att man måste kraka ut all värdens väg med olika båtar, bilar eller bussar..... Bara lite båt :) Man skulle faktiskt tillomed kunna ro ut om man vore på de humöret..
















Milla var på en riktig Sjörövarjakt efter stranden!! Hon fick syn både på en livs levande papegoja i trädgårn och en dag hittatde hon en orm som hon lekte med!! Jag skulle bli galen om jag hunnit se det!! Med min fobi asså! Men hon hade inte vart ett dugg rädd :)) Haha..... En två och ett halvt årigt barn som leker med en orm.... Herregud, jag hade dött! Men hennes mamma och pappa vill inte att hon ska vara rädd för något, fast jag tycker att man "ska" vara rädd för ormar, men Jimmy hennes pappa är väldigt bestämd med hans uppfostran, och säger såklart att hon inte skulle få ta upp en huggorm, men detta var visst en snäll och gullig snok, eller kopparorm, minns inte riktigt, men jag vill nog inte veta heller.......... JAG AVSKYR ORMAR!!!!

 Eller avskyr kanske är dumt att säga, det är säkert jättesnälla om man inte är elak emot dem, men har verkligen fobi, och tycker de är jobbiga, tillomed att se dem på bilder..... Uuuuuhh..... Till något trevligare!! Det fanns många fina pippisar att upptäcka på ön för lilla Milla och se på fina svanen hon hittade; -Titta Jina!!!! Utbrast hon. Vilken stooooor Pippi! Jag berättade för Milla att om hon var riktigt snäll så kunde jag ropa på pippin och så kunde han komma ner och böja sig så att hon kunde sätta sig på hans rygg och rida, sen när hon ville ut på vattnet var det bara att säga till så blev den fina svanen en perfekt båt för henne. Men sen när vi skulle gå lite närmare och titta (men bara lite, har ganska stor respekt för svanar sen barn) så fräste han åt oss och Milla sa; -Dumma Jina, han är inte alls någon båt för mig :) Hahaha....

Var tvungen att säga att jag bara skoja och att ingen fågel eller djur kan vara båt och att hon måste ha sin lilla flytväst på sig tyvärr alltid när hon är nära vatten, men snart ska jag lära henne simma, för jag ska självklart lära min älskade bedårande lilla guddotter allt jag kan!! Och att säga LLLLLLLLL!!!!! För hon säger J istället så jag blir Jina.... Och frågar man om hon kan säga loppa säger hon; -JOPPA!!!! Hahaha...


 Brorsan hade rakat skallen och var riktigt snygg i det tycker jag, han kände mest att det var skönt på sommarn men jag tycker han ska fortsätta, fast lite längre är fint med!! Och en kväll kom vår kära familjevän ut på middag, rikitgt trevligt, alltid lika snäll och bäst!! För "Upp på källarbacken upp på källarbacken har jag en vän, upp på kjellabacken upp på kjellabacken har jag en vän!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar