Sidor

onsdag 29 augusti 2012

In my Own World again......

Ja, nu ska jag egentligen göra massa annat nödvändigt än att sitta i min egen värld och drömma om trädgårdar.... Men jag kan inte sluta.. Jag drömmer om dammen med alla mina keramikskulpturer, om de lilla vattenfallet, och den egensnickrade träbron, om om alla vackra blommor jag ska så, om den vackra fontänen, om om alla vilda rosor, trollhassellbuskarna, lupinerna, hallonbuskrana, vinbärsbuskarna, smultronlandet, min egna lilla kryddsamling, mina spadar och krattor, att sätta äpple och fläderträd, se hur de växer, vecka för vecka.... Ta hand om dem som små barn.. Göra en underbar trägunga av en fin tjock vacker gammal planka, hitta vackra tjocka snören som skall vara långa långa....ja, så att man kan gunga precis sådär högt som man vill! Jag drömmer om vackra gamla trägrindar, om att snickra det gulligaste lusthuset med helst en liten damm runt och en liten minibro till det.... Om att göra trädgårdskonstverk av betong och mosaik, gjuta och lägga in vackra, vackra stenar jag hittat på stränder.... Och jag vill ha fåglar, vackra vilda fåglar som får komma och gå som de vill, jag vill snickra holkar till dem och alltid ska de veta att det finns mat till alla hungriga i min trädgård.... Jag vill plocka söta smultron till min lilla baby och ha en vagga i trädgårn, ja i skuggan där den lilla ängeln kan slumra in ibland.... Jag vill sätta upp en härlig hängmatta, och så vill jag ha en hammock, en sån där gammal vacker i trä, och många, många vackra blommor om jag ska jag plantera.... Och så vill jag göra ett utekök där man kan laga mat på sommaren, med alla färska grönsaker från landet och en grill vill jag bygga där.... Och så vill jag ha som en utomhusmatsal, en sån där lummig med vackra gamla bågar som det slingrar sig växter upp i..... När man kommer in genom min grind kommer man till vår lilla värld, och där får man vara precis som man är, där är allt vackert mysigt varmt och välkomnande, där kan man alltid känna sig hemma och är man ledsen blir man glad... Och så får man alltid nybakad rabarberpaj, blåbärspaj, äppelpaj, man får dricka flädersaft som jag gjorde häromdan, och så får man somna i hängmattan mätt, hemmalagat äpplemos får man äta på gröten när man vaknar på morgonen, för i min trädgård får man sova över också, man får flytta dit, och så får man bada i havet nära där, eller så morgonduschar man när jag kommer med den gamla rostiga vattenkannan som fyllts med regnvatten, kanske börjar det växa sockerdricka i mitt största träd också.... Och Nalle, Knytte och alla vimsiga snurriga flygiga pudlar är också där, en liten lammunge vill jag också ha, och helst några hönor så vi får färska morgonägg.. Åh, nu blev jag sådär överkreativbubblar över igen, jag vill göra keramikflamingos till dammen, glasera i rosa med vackra långa näbbar, jag vill skapa små grodor, vackra krukor och en litet sjöodjur som tittar upp ur dammen...





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar