Sidor

lördag 28 juli 2012

Drömpicknick.....



Hela eftermiddagen igår var bara så fin! Vid 17 mötte jag upp Picsha, Nille och hela gänget plus Pischas Bebisflicka Duschess, såklart och många andra underbara (och fina passhunden Kira) för en picknick som verkligen blev så glad, rolig, lyckad och fin! Allt bara flöt på, trots att jag nästan bara drack cola light under hela kvällen..... Jag och alkohol går inte ihop just nu, och framför allt inte att dricka mig berusad. Det har hänt för mycket.. Och det felet har man ju gjort innan efter svåra händelser, man vill bara supa och glömma hela världen, men det är ju det värsta man kan göra, men är man kär och har lite tårta behövs faktiskt inte så mycket mer ;)

Dock måste allt socker också bort nu, jag ska inte äta en godisbit, brödbit, pastabit eller något sådant på hela augusti, haha, tror jag ;) Nä, men det viktigaste är faktiskt att man mår bra, och då struntar jag mer idag än för längesedan i en tårtsked extra, men vi alla har ju vår egen självbild så klart, ok, jag brukar bara bli lite kvinnligare, men det vore faktiskt skönt med lite sockerbryt nu :D


 Älskar dessa bilder, Duschess är den mest kärleksfulla hunden som finns, men lite snål med pussarna om hon ser att man har något väldigt gott i handen, och en tårta är ju inte helt fel, så för att jag fick den pussen som ni ser på den härliga bilden vart jag tvungen att smeta in lite tårta i min mun först ;) Hahaha...... Älskade lilla Duschess!!


 Ja, vi hade verkligen så mysigt och alla tog med sig så mycket gott. Pischas sallad och hennes hemmabakta fetaostgrejer var så goda, det blev verkligen en skön buffé :))



Sen skulle ju jag och Pischa såklart egofota oss lite ;) Och på argbilden, vill vi bara visa att ingen leker med oss längre ;) Nä, men vissa är så ju..... Efrer allt som hänt, men tack också till alla er som gett oss lärdomar!! Och Tack Pischa att du ska lära mig att kunna bli ARG på sånt om inte är okej, Och tack min finaste Sara för det med!!!!! Åh.. Du saknades igår :(( Men vi kommer och hälsar på dig snart!!!!!




Oj nu kom bilderna i fel ordning, men nu får Robin heta; Robin med Rosen, eller Rosrobin!! ;)




Ja, ser ni vad färgglatt, gott, glatt och härligt allt var, hela allt var verkligen så fint. Bären, ja färgerna som sagt (förlåt men är ju fixerad vid färger) Och alla var så fina, öppna, stöttande och Annika, som jag inte träffat innan var en helt otroligt gullig tjej, vi prata massor, massor, massor..... Om allt mellan himmel och jord..  Ja, allt var verkligen skoj, fint men också känslosamt..... Men jag gillar när man kan gå in på djupare saker sen skämtgrejer direkt efter också, man måste ibland få skratta för man faktiskt också måste det, skratt är ju som tårar, det bara kommer... Bara man inte skrattar vid fel tillfällen tycker jag man kan skratta ihjäl sig åt saker när som, haha, missförstånd, skämt, ironi, ja allt ni vet.......




Åh, fina Sara, men i motljus..... Och den bilden under på mig och Duschess är såååå fin tyckte Pischa som knäppte den, men det gulliga med den är att jag har blåklockan på samma sida där hon har sin fina fläck :)


Hahahaha, Pischa hade världens gulligaste bajspåsar till hundarna och vi sa; Det är ju som man vill att de verkligen ska bajsa lite oftare för att få ta upp skiten i dessa påsar, hahahaha.......

Bilden under på Stefans hund Kira (inte min Stefan) och den bilden överst på detta inlägg är verkligen några utav sommarens finaste bilder! Titta på Kira, hon ville så gärna ha en bit tårta, men såklart fick hon en bit också! En liten, men hundar ska ju faktiskt också få äta tårta!!!!





Senare packade vi ihop alla picknickgrejer och drog hem en sväg till Pischas underbara Mamma och lämnade av Duschess. Och vilken mamma och vilken man hennes mamma har, mn klev in i en lägenhet lika stor som ett slott ;) Nä, men skämt och sido, okej den var enorm, och jag älskar ju vackra miljöer ni vet, men det var inte bara att allt var så vackert stort och i stan.... Det var en sådan fantastiskt fin anda där inne och de var så välkomnande..... Nästan så man blev rörd, Hanna Pischas mamma beklagade mina sorger, och vi kunde verkligen prata om allt, atmosfären var så varm, så ljuvlig.... Och jag är väldigt känslig för hur det just är med andan i "folks" hem, men den andan var otroligt fin, mjuk och varm. Sen sa hon också att hon tyckte min mamma var så vacker, mamma skulle bara träffa Hanna asså, det skulle nog bli bästa polare, och Hanna är ju inte heller den som är ovacker precis, åh både hon och hennes man, sååå vackra... Alltså inte för att verka ytlig men det är kul och roligt med vackra själar som är skönheter också, sen spelar det såklart igen roll hur man ser ut, men det är väl min konstnärs estetisk som splar in där, att man gillar vackra färger, miljöer, ansikten, med mer, med mer....


Sen gick vi ner till PURE en kortis och firade BÄSTA DANIEL ! Pischa med en Loka och jag med en go pepsi max, förlåt att vi inte var i Superduper "Partymood" men vi ska fira dig snart igen!!
Och kolla bilden, hahaha, mina picknickflipsflops mellan Daniels "sooo Fashion sooo Paris" nitar :D






Sen hastigt och lustigt blev det en sväng in på Bistro Jarl, ja, mitt bästa hak ;) Och så fick jag äran att fira Finaste Leonora med en skål, och se på henne, söt som en sockerbit! Det var så trevligt och så träffade jag Angelica som är helt underbar, skulle gärna suttit kvar där men innan klockan var tolv satt jag i en taxi hem. Folk undrade nog vad som hänt med mig, jag som sitter på Bistro till stängning annars, och sedan vidare till Rose, men sen Stefan flög in i mitt liv, ja, då vill man bara hem och sova, prata i telefon med honom, inte vara bakis, inte dricka för mycket med mer med mer, oh så många fördelar det är att vara kär!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar