Sidor

onsdag 18 juli 2012

Finns nog inen annan rubrik än; REN KÄRLEK!

Igår ville jag verkligen visa min uppskattning, tacksamhet och kärlek till Stefan, och hade samlat (eller givit mig så mycket energi och glädje tillbaka i livet efter allt han gjort och visat mig) så jag hade äntligen orken tillbaka!! Som sagt jag har inga ord för honom, han är omänsklig, ingen man har behandlat mig som honom tidigare, ingen har fyllt upp mitt liv med så mycket glädje igen och jag är honom så evigt tacksam så jag skulle kunna göra vad som helst..... Detta är bara början, men igår snurrade jag iallafall ihop min "specialitégryta" med lax, massa massa saffran, lök, fänkål, vitlök, grädde, smör, dill, kryddor, vitt vin, hummerfond och lite annat gott, skalade upp en härlig bunt räkor, skar upp lite bröd, kokade upp några fina små färskpotatisar, flingsaltade och dillade dem, skar upp lite sallad, några rädisor, saffransaioli och vanlig med lite härlig sommar persilja, shoppade favoflaskan från bolaget, köpte favolemonaden Bellot Orange, (den måste ni testa, och snurra upp lite sparris och citron bara..... Och bjöd dit min fina Jojjo och hennes framtida man Alexander... Och Guuuud vilka tacksamma människor de är att bjuda på lite middag asså. Kan riktigt tuppa upp mig idag för all den generösa beröm jag fick för min relativt enkla mat. Nästa gång blir det "Nobelmiddag a´la Lina" och den är härlig den ;) Haha, inte för att vara för självgod men så dålig i köket är jag inte, hur blond, snurrig, regnbågsfärgad jag är och än ser ut ;) Men är man en "överkreativ" människa brukar man kunna snurra ihop det mesta....


 Sen älskar jag ni som ni vet fina uppläggningar, och lilla Nallen har jag hittat på en loppis, hon är ett saltkar, ett väldigt söt sådant :) Och visst är det vackert att lägga upp en fiskgryta i en  glasskål med lite fot?! Det där lilla extra gör mycket i livet, och då menar jag inte att vara ytlig om ni tar det så..




 Allt var verkligen så mysigt och trevligt från början till slut, vi skrattade nästan sönder oss, pratade om alla möjliga saker, om framtid, olika livsstilar, barndom, ja allt mellan himmel och gjord och stämningen var så kärleksfull. Jag älskar verkligen att styra upp "parmiddagar" saknade dock några utav mina favopar, men jag lovar när jag och Stefan skaffar Villa Villekulla ska vi ha långbord för både alla härliga par och singlar! Vi kommer plocka er alla, och jag snurra upp mina goda bufféer. Skulle vilja att min 25-årsfest blev en såndär riktig brakfest, vet ju dock inte vart jag ska ha den än, men letar på lite här och där....  Och där snackar vi ballonger, heeeeeela taket skall vara täckt!! Och tårtor, bakverk, regnbågar, smarrig mat, god dryck, tropiska drinkar, confetti, banderoller,  serpentiner, girlanger, musik och sång från alla håll, men bäst av allt ER, min underbara familj och finaste vänner!!  

Dessa kort på Alexander är verkligen sååå fina!! Han skrattade så mycket igår, ja, jag är ju ganska öppen ;) Alexander är verkligen en fantastisk person, och Stefan älskar honom, verkligen en kille med vad säger man? Hjärtat på rätt ställe. Nä, men verkligen, så fin, så god, så genomsnäll!!


 Hahaha, jag och Alex blev tillsagda; Strike A Pose! ;) Dock drog jag till med min gamla standard :D
Och såklart var den lilla älsklingen Wolf med oss, och jag stack självklart till honom några räkor!

 Sen kom den tändande desserten in!! Med ett S-ljus för Stefan, ett A-ljus för Alex, ett J-ljus för Jojjo och ett L-ljus för mig..... Vilket vi satt och la ut alla möjliga betydelser om; Till exempel: JA för mig och Stefan, STILL in LOVE för Jojjo och Alex, Sounds Lovely för Stefan-ljuset och mitt, med mer, med mer..... Sen kom jag med goda kaffekannan! dukade fram favortit muminmuggarna och så började vi sjunga, tända regnbågs tomtebloss och kramades och pussades!
Så mycket: Love in the air! Mmmmm....... Moln....







Sen körde jag och Stefan hem Jojjo och Alex, ingen utav oss dricker ju så mycket, men smutta är alltid gott, men jag är för skör för för mycket alkohol just nu. Kommer hem till mig igen och somnar så gosigt brevid. Stefan var tvungen att åka tidigt ut till jobbet så när jag vakna själv i sängen (jag sa att du behöver ju inte smyga ut, men om jag väcks ibland har jag lite svårt att somna om) Sen ringde jag och berätta att jag vaknat, men ville kolla så allt gick bra imorse, han sa att jag sov djupt som törnrosa, och sedan står det en liten ask på TV-bordet......... Sådär stod den (fast utan smycket på) Jag öppnade asken och tårarna började falla, falla, falla.....


Finaste smycke jag någonsin fått, läs texten..... Jag är i min rosa lilla bubbla nu, vet inte om jag kommer komma ut, det är så skönt här, allt är så varmt, kärleksfullt och mjukt.... Och där kom en liten tår till ner från kinden, jag känner den så väl, men den är inte kall.



1 kommentar: