Sidor

tisdag 29 maj 2012

Dax att skicka kroppen på semester!



Jag är väldigt bra på att skicka mig själv på semester men inte min kropp. På mina resor brukar det bli en hel del onyttig mat, kaffe och alkohol, men en fulländad livsnjutare som jag är och expert på att unna mig den lilla extra drinken eller bakelsen är det nu dags att skicka iväg kroppen på semester också! Jag ska bjuda den på en riktig hälsoresa! Är dock ganska bra på att äta nyttigt också och varken röker eller dricker för mycket kaffe eller alkohol, gör ofta nyttiga sk. häksotallrikar och fräscha sallader och är faktiskt ganska haj på näringslära och på vad som är supernyttigt och allt dedär, men så faller man ändå in i ohälsosamma perioder följt av att man inte får samma kraft, ork och inte känner sig lika snygg och härlig som man faktiskt är!

Det kostar en extra slant att ge kroppen denna semester, precis som de kostar att åka på en vanlig och fika och äta ute lite extra, men jag känner att det man investerar på sin kropp är en investering i sig själv, för jag tror på att vårdar man inte sin kropp nu så måste man ändå vårda den med tid och pengar i framtiden och får igen det man inte vårda, så en hälsoresa då och då tycker jag alla kroppar är värda!
Och hur dyr är egentligen en treveckorssemetser för ca 600 kr för pulvret och kapslarna, och några hundra extra för ekologiska grönsaker och sojaprodukter istället för mejeri?! Det är iaf en väl värd investering tycker jag! Jag förstår att vissa kan tycka att jag verkar tro att alla har råd nu, men man får prioritera helt enkelt, och man kan även detoxa bara genom att byta ut de livsmedel under en till tre veckor, eller fyra, fem, sex om man vill det, ännu bättre! Jag spar iaf mycket pengar på alla drinkar och allt kaffe jag köper på stan under tre veckor, så för mig jämnar det ut sig!

Jag har valt att under tre veckor köra en riktig dunderkur! En detoxkur lagom till midsommar! Och jag tror man ska tänka på att detta är en utrensningskur för att få ut alla gifter och allt slagg som samlas i kroppen mer än en bantningskur! Och att man gör det för att man vill, inte för att man måste!

Man ska under tre veckor dricka minst 2 liter vatten om dan, plus de 3 dl jag får i mig 2 ggr om dan med två teskedar utav Ultra Detox pulvret från Holistic! Alltså 6 dl extra, plus att detoxoulvret innehåller mängder med superörter för att rensa organ och tarmar. Till det också 2 kapslar UltraBalsns 2 ggr om dagen som är riktiga dunderkapslar för tarmarna! Detta är som att skölja igenom hela kroppen med vattenslang inifrån.

Man tar också bort allt kaffe, svart the, all alkohol, läsk (ja ääven light) allt kött, all fisk och fågel, alla konstiga fetter, alla snabba kolhydrater som socker, pasta, bröd, ris, alla mejeriprodukter, halvfabrikat, raffinerad mat och oljor.

Nu ska man bara äta massa frukt och grönsaker som helst ska vara ekologiska, nötter och frön, solroskärnor och linfrön är super, Sojayoghurt och sojamjölk går bra! Tofu men inte steka den, linser, bönor, bär, kallpressad olivolja, linfröolja, advokado och rotfrukter.

Jag vet att det kan låta jättesvårt, men tänk att nu är det bara tre veckor, nu ska jag bjuda min kropp på dehär, förtjänar inte min kropp detta för allt jag brukar unna mig själv?! Dessutom går man ner automatiskt i vikt och det är ju alltid skönt innan sommaren! Men framförallt att man kommer att må så bra efteråt! Och vilket gott samvete man får fira midsommar med då! Kör med mig om ni vill, jag kommer lägga upp massa läckra deroxrecept här på bloggen också!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar