Sidor

fredag 10 juli 2009

Inga rädslor.

Vilken skön dag jag haft hittills! Eller har. Började med en långpromenad upp till keramiken, fick sköna leran i händerna, åt lunch, och nu titta jag till lilla betongprojektet. Fast nån mer dag behövs nog för att det ska bli helt torrt och bra. Vädret är lite tråkigt bara, kyla, grått, regn, tråk, usch. Men, men det finns faktiskt inte så mycket man kan göra åt dåligt väder, än att göra något annat roligt som inte är soligt:) 
 
Just ja, vi var ju på bio igår och såg Lars von Triers Antichrist. Usch, gillar inte namnet alls, men filmen var bra. Vad ska man kalla den? En otäck, något djupare skogsskräckis kanske..? Handlingen om en besatt kvinna, med svår ångest efter hennes förlorade son..
Lars von Trier gör ju väldigt starka, kusliga, och mycket speciella filmer, som även denna var. Men jag måste säga att även om det var en tung och jobbig film, både med  våldsamma, skräckfulla, och med många obehagliga scener, så gav den inga bestående rädslor alls. Man kunde somna gott och lugnt, utan att tänka sånt. Fast jag kanske har blivit äldre nu,kanske är det därför.. Jag vet inte. Tidigare kunde jag ju knappt kolla skräckfilmer, för jag vart så himla rädd efteråt. Minns bara första gången jag såg The Ring, då vart man livrädd. Eller The Blair Witch Projekt typ, shit va rädd man var.

Men som sagt den var bra och spännande, ni får väl skylla på mig om ni skulle bli rädda efteråt.. Ni kan kolla in trailern här:

2 kommentarer:

  1. Får jag komma med ett par påståenden-o en liten gullig sak?

    Antikrist=motsvarigheten till Kristus.-I stort sett till 99% ficktion.Om Du inte känner till Kristus känner Du inte heller till "anti".-Omöjligt o bli rädd!

    Du är en s.k "kattmänniska".-Tycker jättemycket om typen!
    (-Försök t v i n g a Nalle till något så vet Du precis hur det är;-)
    -Förresten;har Du tänkt katt/hund skillnaden(-en av de)!
    Hund:först bara skaaa de stoppa nosen i den andres bak,slicka på sidorna lite måfå-o sedan nosar de varannan nos mot nos.
    Katt:Alldit först,de nosar varannan på nosen,på sidorna o förstås under svansen.Och sen;katten sätter sig på Din knä/famn-svansen i vädred o o önskar Du nosade för sällskaps skull;-)
    De gör alltid,a l l d i t samma procedur.Kolla bara.

    Får jag skicka till Dig en liten hårklipp?-Jag var 1 år o 12 dagar gammal där.-Framför allt-kolla på den s.k Platinblonda nyansen;-)
    -Det är från min allra första klippning.
    -Hoppas Du inte upplever mig fräck?
    -Ser så jättemycket mera hos Dig
    H

    SvaraRadera
  2. Okeeej, det var mer än jag visste om hundar och katter:) Tack, men behåll ditt hår själv:) Är ju ett gulligt minne:) Kram, kram

    SvaraRadera