Sidor

onsdag 18 december 2013

Pepparkakskarusellprojektet nerlagt :)

Men glad är jag ändå :) Det liksom ramlade ihop och gick sönder hela tiden för mig och lite svårt med att få tiden att räcka med lilla Jelly som helst vill vara på armen hela tiden, men jag älskar att ha henne nära och ibland får man tänka om med det man hinner och inte, och nästa år ska jag baka ett helt tivoli åt dig min ängel. Jag är en sån där mamma med som inte kan höra min baby gråta, många kan nog slappna av lite mer (satt en mamma på BVC sist lugnt och greja med mobilen, babyn gallskrek.....) men jag står tillexempel fortfarande i duschen och stänger av vattnet hela tiden för att höra om hon skriker eller vaknat där ute, ibland far jag ut med shampoo och balsam och blöter ner hela golvet för att trösta henne, lilla stumpan, men hon är en så snällbebis så inte behövs det ofta, många säger att de inte är "spädbarnsmammor" att de ser dessa första månade som en "överlevarlid" men jag tycker det är så mysigt, absolut man är trött med ibland långa nätter och dagar som handlar mest om att mata, trösta, byta och bära, men man är ju så kär i sin lilla bebis, det är väl därför man orkar utan att klaga eller känna sig för trött, jo för att man njuter så samtidigt av lilla världens sötaste mest älskade hjärtgull.....





Här kommer några fina bilder från i lördags från julbordet på Fjäderholmarnas rökeri, mmmm vad gott det var!! Deras sillbord och lax var det mest fantastiska jag ätit.. Rökta räkor från himlen.... Och så tar man en såndär mysig båt ut från Nybrokajen, haha Stefan hittar alltid alla tillfällen som ges för att få komma ut på vattnet, han avgudar sjön! Men jag klagar inte, jag älskar det med! Första gången lilla Angeline åkte båt också, mysigt!! Och Kjelle han är en riktig fena på sjön med, ja det såg man i somras när han skötte Stefans fendrar och grejer.. Sen blev det att dela en stoor tallrik julgodis, mmmm..... Bäst att passa på när man ändå har några gravkilon kvar , då syns det ju inte ;) Eller några och några, har gått ner en del men har mycket kvar men tänker ta det i lugn och ro och har satt sista mars som ett litet mål sådär, då ska man vara lite smal igen, så ingen stress och går man ner i lugn och ro håller man ju det bättre, och inte stressar så mycket med för många tankar på det utan bara nyttig sund mat och fortsätta dra runt halva jordklotet med vagnen :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar