Sidor

måndag 2 december 2013

En så mysig första advent....

Åh, hela dagen igår var bara så mysig.. Stefan var tyvärr tvungen att jobba men vi hann äta en lång första adventsfrukost tillsammans med tända ljus och julskinkemacka, oh så gott.. Sen var det babymys hela förmiddagen och när hon lunchsomnade passade jag på att "snabb-baka" bröd och lussekatter, haha bara slängde ner ingredienserna till härlig julmusik, ja det gäller att passa på ;) Har inte hunnit julpynta klart som jag tänkte men det får bli i veckan :) Hade varit kul att hinna med att hälsa på min duktiga kusin på konstfacks julmarknad igår också, men man kan ju inte klona sig.. Får bli nästa år, hon ska ju gå där många fina år, och jag drömmer om kanske en dag där med, de har en underbar glas och keramiklinje, så one day kanske ;)

 Men just nu vill jag bara föda massor med söta bebisar och laga mat och baka och hemmapyssla och starta mitt egna lilla keramikföretag först, ni ska snart få höra mer om det men mer än någonsin är på gång inom det kan jag säga :) Blev iallafall en god men lite seg surdegslimpa och några lussekatter.. Sen gick vi och handla mat och det var så mysigt i affären,  lilla ängeln sov så sött i vagnen, de bjöd på glögg och stämningen var så fin.... Sen blev det ju såklart extra mysigt när man för första gången på ett år fick lägga ner varor som till exempel en marsinpantomte att ställa på kladdkakan till kvällens efterrätt och prinskorv till barnen att julskära i ändorna :) Vi skulle nämligen ha Stefans fina vänner (eller numera våra gemensamma såklart) Lars och Malin och deras underbara döttrar Judith och Lexie på besök, och det var så mysigt! Jag lagade också en stor härlig oxfilépasta och så blev det lite god glögg när de kom, gud vad jag älskar glögg, skulle kunna dricka det året om....




Och så var det presentöppning, och inte vilken presentöppning som helst. Fick helt ljuvliga Elodie Details presenter, med de underbara magnoliamönstret, så vackra!! En helt otroligt mjuk filt och en mössa som bara är såååå söt med en liten rosa pälsig tofs, en rosa liten dräggelklapp med guldkrona och den sötaste lilla matchande napphållaren, allt i samma mönster såååå sött!! De gör verkligen så underbara grejer Elodie Details, fick en sån tunn underbar bebismössa av Jessica på min babyshower också, perfekta matchen med allt detta ljuvliga ju.... Funderar på att köpa denna vackra åkpåse till Angeline i julklapp också, så himla fin med änglarna och alla rosor.... Och denna guldnapp är ju bara helt fantastisk, för Angeline älskar guld precis som sin mamma ;)


 Judith och Lexie, så otroligt söta och roliga, snälla fina sociala barn asså.... De älskade verkligen Angeline och tyckte det var så roligt att stoppa i nappen, hålla och bara stå och titta på henne.... Asså finns det något sötare än barn som älskar barn.... Judith älskade Nalle med, bar och bar och bar honom :) Som tur är är Nalle väldigt snäll emot barn, har ett enormt tålamod, mot vuxna kan han däremot säga ifrån, ja till exempel när jag ska borsta honom :)
 Och så fick honett par babyhörlurar, perfekt ju om ljuden runt skulle bli för höga för de små öronen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar