Sidor

tisdag 1 oktober 2013

I oktober ska det bara njutas.....mmmmm....

Ja, det ska det, de sista månaderna av lång lång väntan, nu längtar man så efter ängeln där inne.... Men man börjar bli så trött, fötterna värker och svullnat, man sover dåligt på nätterna och gråter för minsta lilla, så glad och lycklig liksom "djupt psykiskt" , tillomed stabilare än någonsin där känns det som, men nu börjar det bli tufft fysiskt och därför så känsligt i hjärtat, fast extrem känslomänniska kommer jag nog alltid att vara :) Varit och simmat ikväll på underbara Centralbadet, så himla skönt och lugnt där, ljuv musik och tända ljus, ska gå två, tre gånger i veckan tills babyn kommer, riktigt skönt att simma med magen, känner mig dock som en stor knubbig sälmamma men det är så mysigt att hon simmar där inne med mig.. Dessa favorithöstprodukter fick följa med mig ikväll, ja Joico K-pak serien som gör sommarsockervadden till starkt så mjukt änglahår (kör med dubbla inpackningar ibland, en är en special med som stärker håret rejält, den mindre tuben, ruskigt bra för er som vill ha tips, och de andra också helt otroliga) Sen har jag en ny skrubbfavorit, en sockerskrubb som gör en len som babyrumpa, peelar så underbart och sätter fart på blodomloppet i mina gamla tunga skruttiga gravidben och fötter ;) nä, men så skön verkligen och även bra för torr hud, den lämnar ett så gott lite oljigt lager efter sig, sen har vi världens härligaste kroppsinpackning som luktar spalyx i hela badrummet, den är helt underbar och man får så go hud efter den, mmmmm.....

Nu i oktober ska jag bara njuta, det ska jag unna mig för det är ju lite tungt på slutet, jag ska äta gott och nyttigt (fast blivit så mkt bättre på det) ja, sån där riktigt god nyttig vällagad mat, sånt lyxigt som hemmabakat bröd med härliga frön och nötter i, underbara grönsaker både kalla och tillagade, riktiga höstprimörer, goda nyttiga soppor, och så något gott från charken ibland och så fisk som jag älskar, och så ska jag dricka the, köpte 2 nya gröna underbara häromdan, riktiga hösttheer ifrån storfavoriten KUSMI, det ena är ett fantastiskt gott med lite mystiska gröna gudomliga kryddor men också en ljuv smak av varm mandel och det andra är ett helt underbart citrus och ingefärsthe som kan drickas både kallt och varmt, jättegott med lite extra citron, men även detta är med dedär speciella kusmikryddorna som gör det så orientaliskt och härligt i munnen.. Mitt favoritthe från KUSMI är ändå Euphoria, det är mycket kryddigt och smakar samtidigt choklad och apelsin, det kan jag varmt rekommendera.. Nä, nu är det natti natti, imorgon ska jag gå en långpromenad i Hagaparken och luncha med bästa Kjelle, fick min traditionella födelsedagspresent av honom; de underbara smörgåsbordet på Ulriksdal värdshus, mmm gott det ska bli, säger det igen; ska bara njuta hela oktober till den underbaraste finalnjutningen kommer; att få pussa och krama sin egen nyfödding, ååååh, natti..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar