Sidor

måndag 28 oktober 2013

Att få barn är livet....


Och denna babybubbla asså... Ja, den sådär kallade "Babybubblan" vänner pratat om kan jag säga att man verkligen kommit in i, ända sedan lillan föddes blir allt annat i världen oviktigare, mobilen, datorn och allt sånt där läggs åt sidan och man är bara helt inne i den lilla ängeln.... Vilka käslor asså... Man kan ha henne i famnen i timmar, bara stå och titta på henne när hon ligger i vaggan eller sängen, gå runt och vyssa henne, byta blöja, mata och bara njuta av stumpan medans tiden bara flyter iväg, så tittar man på klockan som redan hunnit bli kväll, men nu ska jag försöka ta mig några minuter, skriva ett par rader....

Hon har precis somnat här intill mig i sitt lilla "babynest" som är ett utav de absolut bästa babyköpen, det är liksom som en minisäng/madrass med vadderade kanter som man lätt flyttar med sig till soffan, vaggan, sängen, ja där man vill ha den lilla guldklimpen nära. Vi slog till på de bästa, en riktig supermodell från Sleapyheaad som verkligen är så bra! Underbar kvalité, perfekt storlek och ja bara så så bra! Så fint är det också, vitt med guldbrodyr och där ligger hon så gott, den lilla ängeln som på ett ljuvt moln, titta....


Åh, det är så otroligt mysigt här hemma nu, man bara njuter av lycka och kärlek.. Hon är så snäll också och skriker knappt någonting.. Det som varit och är fortfarande lite segt är att det gör så ont där nere, även om förlossningen var långt över förväntan och gick så snabbt och smidigt (berättar mer om den senare) så sprack jag lite, men bara ytliga bristningar som tur var men det gör så fruktansvärt ont när jag kissar.... Nu får jag stå i duschen och ha rinnande kallt vatten på men gråter och jämrar mig så där inne och det tar säkert 20-40 minuter varje gång men det är ju så värt det och snart går det över.... Har varit inne akut efter med för det gjort så ont men nu hoppas jag verkligen att de börjar lugna ner sig.. Och vissa nätter har jag vaknat med dunkande värk och svårt har man att sitta, böja sig ner och allt dedär men det ska snart ge sig, slemhinnor läker ju fort som tur är.... Och de säger att första barnet brukar man nästan alltid ha lite tungt efterarbete men sedan nästa är det inte alls samma grej, låter bra det för vad att få en liten baby gör så att man får mersmak asså, jag vill ha hur många som helst..... Förlossningen var verkligen det mest fantstiska jag upplevt.....


Här kommer några bilder på en utav de lyckligaste stunderna någonsin, bara några minuter efter hon kommit ut, (hade fått lite vaselin på linsen men :)  Men mera bilder och berättelsen kommer som sagt från förlossningen men många av bilderna och sådär vill vi ju också såklart bara ha för oss själva  också :) Åhhhhh, jag var så lycklig!! Bara grät av lycka när hon tog "råmjölken" som jag trots allt hade (är ju opererad så kan tyvärr inte amma, men oftast (men inte säkert) har man ändå den första viktigaste och det var en så obeskrivlig känsla när hon puppa i sig de, tårarna spruta, det var fantastiskt och det trodde jag aldrig skulle funka...






Jag är också så otroligt tacksam till alla er som grattat, känner mig helt överöst med gratulationer och helt varm över att ha sådana fantastiska människor som er i mitt liv..... Här finns där och där budade blomsterbuketter, fantastiska kort med så vackra små ord, och andra små söta saker.. Vi har inte riktigt än orkat ta emot så mycket besök, men nu lite senare i veckan ser jag fram emot att träffa några fler av de närmaste.. Och telefonen plingar i ett, har inga ord för er.....


Kelly och hennes underbara man Mats skickade ett så otroligt underbart litet paket med ljuva liljor som luktar kärlek i hela rummet, en liten nalle, choklad och färgglada härliga skruvkarameller.... Släktingar grattar med kort och fler blommor.. Och Stefans underbara kompisar dyker också upp med överraskning efter överraskning..... Har inga ord för er generositet och snällhet, ni är de bästa vännerna och anhöriga man kan ha...Och Jojjo var så underbar och kom till BB, jag var så trött där så henne var den enda jag orkade ta emot och så fina fina Kjelle, men där var verkligen babybubblan bara jag Stefan och lillan så vi bestämde oss för att vänta med besök tills vi kommit hem..



Och underbara Jessica och Carl kom förbi igår med världens sötaste miniconverse, de är ju bara så söta att man dör.... Jag och Jessica har verkligen fått en så speciell relation, det är en gammal kompis till Stefan och jag är så glad att jag fått lära känna henne, fantastisk kvinna.... Imorgon kommer min mamma och stannar ett par dagar, det ska bli fantastiskt att få umgås med henne ett par dagar och att hon ska få möta sin mormor för första gången.... 


Jenny med familj och Anita kom i lördags, grattade och överöste också med alldeles för snälla presenter, blommoroch mass fina babykläder som Milla haft när hon var liten.... Fick ett bland de sötaste kort jag sett, ja med både regnbågar och luftballong, se!! Jag och syrran har verkligen en sån otroligt stark och fin kontakt nu, likadant med storsyrran som kommer bli den allra finaste Gudmor!!



 Jennys fina kille Jimmy och deras son, är verkligen stolta över dem , de har kämpat unga med två småbarn och gjort det med så mycket kärlek. Jenny är verkligen världens bästa mamma och deras relation är också bättre än någonsin nu så det har bestämt sig för en helt fantastisk sak, jo de ska gifta sig nästa år i augusti, tänk vad underbart det ska bli att få vara med att planera deras bröllop, längtar redan!! Så glad för deras skull att det är så lyckligt och bra nu!!


 Vi fick världens mjukaste underbaraste bebisfilt med Mumin, så fin!! Och en sån underbar Lilla My nappflaska och en helt fantastisk elefant med massa roliga pillgrejer att hänga på vagnen :)





3 kommentarer:

  1. Hon är sååå fin! Jag och Theodor kommer gärna och hälsar på framöver. Men vi väntar tills hon har lagt på sig lite och står emot baskilusker bättre. Tänk på att det går mycket luftvägsvirus nu, se till att alla som kommer tvättar händerna och spritar dem ordentligt! En sån liten sessa ska inte behöva bli sjuk! ♥
    Ta hand om er och njuuuut!
    Stor kram, Annelie

    SvaraRadera
  2. Vilket fint sago-prinsess-rosa rum hon har fått!!

    SvaraRadera