Sidor

söndag 15 september 2013

Tack för en så otroligt mysig middag..

Igår drog vi ut bordet så de blev långt och så dukade jag med en vacker lavendelfärgad duk, pysslade i ordning små bordsplaceringar, dukade med guldkantat glas och porslin (älskar guld lika mycket som färg!) färska rosor, de lyxigaste ljusen i kandelabrarna, gott rödvin, champagne och en himla god alkoholfri dryck, och så bakade jag ett underbart surdegsbröd till en liten förrätt som bestod utav bruschettatomatröra, oliver, chevréost, salami och parmaskinka, oh så gott! Sen ugnsbakade jag små goda minipotatisgratänger med mandelpotatis och allerumost, och så ugnsbakade jag färsk underbar oxfilé från Stefans slaktarkompis och så en egen smarrig svampsås, en bearnaise och rödvin, oh så gott, blev faktiskt en himla lyckad middag måste jag säga utan att skryta ;) Älskar ju att laga mat!!

Men att middagen blev så underbart mysig och lyckad var på grund utav de fantastiska gästerna, vi skulle lika gärna kunnat ha ätit ärtsoppa på burk och haft lika trevligt, men det är alltid mysigt att lyxa till det lite :) Vi hade bestämt oss för att bara ha en liten middag med få gäster eftersom jag är så gravid och har lätt kunnat stressa upp mig de senaste veckorna, hur mycket jag än älskar stora kalas och middagar men fem personer var verkligen perfekt, blev så personligt och fint verkligen. Det var helt underbara Tanja och hennes fina kille Jocke och så var det goaste finaste Elin och hennes fina kille Ian och så Cilla, en utav mina bästa vänner sen hur många år sedan som helst tillbaka, helt underbar även hon, ja verkligen gäster med hjärtan av guld så såklart skulle de ha guldkanter ;)



 Fina fina underbara ni.....
 Mmmm.....
 Mina små placeringskort var de så glada över att de tog hem, älskar placeringskort, så sött och personligt!! Och roligast är det att göra dem, så mysigt att sitta och pyssla....

 Till dessert blev det en vit chokladtårta från Thelins (favokondiset) och en hemmabakad citronmarängpaj samt  brinnande "guldfontäner" och Jamåhalleva :)) TACK!!!!



Sen var det presentöppning och jag fick så otroligt underbara gåvor och blommor, Cillas vita rosbukett var den vackraste jag sett och hennes lyxiga praliner har jag och Stefan mumsat i oss här ikväll. Och kolla bara denna fantastiska kattpåse från Tanja och Jocke, och på hade hon från hennes helt ljuvliga trädgård plockat ringblommor, lavendel och mynta som hon berättade man kunde koka upp låta svalna ett dygn och använda vattnet som ansiktsvatten. Tanja är en fantastisk kvinna som också är väldigt kreativ, pysslig och "andlig" En ekologisk livsnjutare som verkligen har det lilla extra på alla sätt och vis, ni måste kika in på hennes fantastiska blogg också; ekostil.se
 
 I den fina påsen låg också en helt underbar doftpåse med änglavingar på som jag älskar!!
Luktar så gott, är inte förtjust i alla doftpåsar men denna är magisk!!


Och de allra finaste lyckorna jag sett, aldrig sett ett sådant oerhört vackert skimmer, de skimrar liksom så ömt men samtidigt sprakande, och inuti är dem heeeeelt guldfyllda, fast som små marmorerade hål på ett så vackert sätt som skapar skimret..... Tusen Tack!!
Och av finaste Elin fick jag det mest underbara man kan tänka sig.... Asså Guuuud vilken fin present, jag längtar!! Elin är en så så så duktig både make up artist, hudterapeut och massör, hon är en så snäll, ödmjuk och fin tjej, verkligen en underbar människa och hennes kille älskar vi med, han är lika underbar och trevlig han!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar