Sidor

tisdag 26 juni 2012

Vilken drömresa vi ska på...

Hej mina fina, hur har ni det..? Jag hoppas iaf att ni har det bra där ute i cyberrymden.. Min dag har varit lite sådär, men helt okej.. Känt mig lite sorgsen och imorse vaknade jag med att kalla tårar föll ner för kinderna.. Men reste mig snabbt, torkade bort dem, precis sådär som Kelly brukar göra på mina kinder. Sedan hade jag en fin liten kontakt med mormor och morfar, och jag lider så med dem. Att mista sitt barn är nog det värsta man kan råka ut för i livet. Det finns inga ord.
Jag är så evigt tacksam för alla mina gudomliga vänner, de vet att det är tufft och splittrat i familjen men framåt eftermiddagen började det kännas lite bättre. Sorgen går ju ni vet sådär upp och ner. Ringde min otroliga lillasyster också, pratade rikitgt länge idag, få som är så klok som hon är. Hennes ord går rakt in. Jag burrade upp med varma filtar och täcken här i sängen, och sen träffade jag Lisbeth, hon är fin hon. Som er många, många andra. Kelly är helt fantastisk och vi har verkligen en sådan fin, stark och haha, väldigt rolig vänskap! Och Johanna, och finaste Sara, och många många fler! Tack för att ni finns i mitt liv.

Jag kände verkligen för att hitta på något rikigt, riktigt fint, kul och härligt i helgen så jag och min fina, heelt Underbara vän Stefan (som också delar min starka kristna tro) ska åka till Visby på torsdagmorgon! Och ja, ni vet ju vad som står där..... Ja, inget mindre än självaste VILLA VILLEKULLA!!!!! Alltså det riktigt riktiga Villa Villekulla! Förstå att man längtar när man läser på hemsidan; "Kom in och se hur Pippi bor, smyg upp för trappan till Astrid Lindgrens skrivkammare och om, men bara om, du vågar gå in på Pippis spökvind bland sjörövare och pirater" 


Jag är så glad! Och det känns verkligen så lägligt just nu. Åka bort, ta det lugnt, höra barn skratta och stoja, bara njuta och göra något sånt helt underbart efter allt som varit. Andas ut lite, byta miljö..  Och inte nog med det! Vi ska bo i en träkoja, bara ett stenkasst ifrån Villa Villekulla. Ja, ni läste rätt! I EN TRÄKOJA! SE BARA PÅ DEN! Hur fantastsik är den inte? Tror knappt att den är sann från jag ser den ;) Och granne med Villa Villekulla, kan det bli härligare?



Morgonen dagen därpå ska vi åka runt i bilen och se ut på vackra Visby, stanna till och njuta av all skönhet vår lilla ö vill visa oss! För Visby, det är nog en utav de vackraste platserna jag varit på! (fast jag bara varit där som ung och festlig, ja då när alla i den här stan åker dit och partar, så det ska bli så skönt att vara där och bara se allt vackert, all natur och prata med Stefan om livet....

På kvällen checkar vi in oss på mysiga Hotell Visby, kollar stan och hittar på lite stadskvällstrevligheter, så fint där med alla gränder, men upp ganska tidigt ska vi på lördag för att hoppa in i bilen och ta färjan hem till fastlandet igen. Men resan slutar inte där. Tro det eller ej! Nejdå, vi ska göra en annan helt underbar ööööverefterlängtad sak! Ja, för då ska vi köra till Kolmården!!!! Och klappa, gosa, titta och njuta av alla fina, mjuka, vackra djur... Och ni vet ju jag och djur.. Finns det något oskyldigare, finare och underbarare i livet? Nej. Sen letar vi på något lantligt och mysigt ställe i närheten för att blunda, somna och drömma.... Drömma om vårt fina liv, som vi ska vara så tacksamma för! Vi vet aldrig när det tar slut. Men Tack Gud för livet. Tack Gud för djuren, för barnen, för Stefan och framförallt att du tar hand om Johan så fint där uppe!
Godnatt mina vänner. Gud välsigne er!


Skickar in en suddig mobilbild på min fina vän Stefan! Som har en fantastisk själ! Ett hjärta av guld! 



2 kommentarer:

  1. å, hur avundsjuk blev jag inte nu? Men du är så värd det! Jag får trösta mig med att jag har astridlindgrens barndomshem över gatan och att varje dag höra musik från astrid lindgrens värld fem minuter bort, inte fy skam det heller.

    haha, jaja, PUSS!

    SvaraRadera
  2. åh Visby är en fin stad :) Viller Villa kulla är kul att se och uppleva. Var ett tag sen jag var där. Undrar om dom har linbanan kvar? Man får åka över vattnet :)

    SvaraRadera