Sidor

torsdag 21 juni 2012

Livet är tufft, orättvist och konstigt...

Får be om ursäkt för dålig uppdatering men det har tyvärr hänt en fruktansvärd sak, en nära och oerhört fin släkting har gått bort. Min morbror som var en fantastisk människa somnade plötsligt in i helgen. Förmodligen hjärnblödning. Vi har sörjt och sörjt, bett till Gud att han tar hand om honom väl som vi vet att han nu gör, han har fått en speciell plats i himlen och kommer alltid finnas med oss här på jorden också. Jag har nog aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv. Men Johan ville alltid att alla bara skulle glada, att alla skulle må bra och vi kommer att klara detta, och snart ses där uppe i paradiset. Man har egentligen inga ord när något sånt här händer, men jag vet att han vill att vi ska leva vidare och vara lyckliga, som han alltid velat. Idag är första dan jag känner mig någorlunda normal i psyket och lugn, och det är tack vare alla mina otroliga vänner och släktingar, jag lider så med hela släkten och mina varmaste tankar går till hans dotter och fru. Johan, vi älskar dig och ses i himlen, du var nog en Ängel egentligen, så änglalik så god emot alla. Känner din närvaro, du finns för evigt i våra hjärtan och du var den finaste morbrorn man kunde önska sig. Lyckligt ovetande satt vi där på Peters student, pratade och skrattade. Livet är så konstigt, och jag har varit så ledsen på Gud, men det måste finnas en förklaring, jag vet det.


Imorgon är det midsommarafton och den ska jag fira med en utav de närmaste jag har, Kelly, som också har stöttat mig otroligt i denna sorg, Johanna har också varit där hela tiden, Sara som vanligt lika fin, och många, många andra. Jag är så tacksam för er mina vänner!

Det blir Grand i Saltis imorgon, kommer ta det lite lugnare men ändå bestämt mig för att ha kul, äta god sill, dricka snaps och träffa hela härliga gänget, känner att det kommer bli bra trots allt.

Tack för att ni finns, och tack för allt stöd dessa svåra dagar. Jag ber mycket för hans fru och barn, och kommer aldrig kunna föreställa mig hur det skulle vara att mista sin man eller pappa. Men nu finns vi alla här för varann. Och vi måste se ljuset!

Nu ska jag fixa några ärenden i Täby centrum, sen blir det en lång promenad. För övrigt var en liten prins här igår, lite date sådär, lyckat! Hörs snart fina ni, och återigen Tack för att ni finns!




Johan , du är med oss som du alltid varit, vi lovar dig att gå vidare utan din kropp, vi vet att det är det du vill, och vi känner din närvaro, din själ kommer aldrig att dö, och för mig är du inte död, vi kommer gå vidare med dig, se ljuset men du kommer alltid vara saknad, tills vi ses.. Men det bästa är att vi vet att du har det bra, du är underbar och älskad i evighet, som du alltid varit.






1 kommentar:

  1. Hej hälsningar från Lasse Stefanz:

    Så låt de sista ljuva åren
    bli de bästa i vårt liv
    Den lycka som vi känner
    låt den stanna livet ut
    Å när jag kommer fram till dagen
    då mitt hjärta slutar slå
    då ska du tänka på de stunder
    som var vackrast i vårt liv

    Läs det här noooga, Maggan.

    SvaraRadera